• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • 200805

Gärna lite figursydd, knälång. Lagom urringad. Gärna någon bolero eller något liknade till. Gillar inte att gå barärmad.

• paradisfågel

Okay, men har du kollat på sidor där de finns balklänningar? Där finns ju alla möjliga längder och färger.. Eller du vill inte gärna beställa?

• Grönöga

Paradisfågel!!!!!

Förlåt att jag kapar tråden men jag bara måste fråga dig vart du hittat den rosa korta klänning du har i ditt galleri! Precis en sån ja är ute efter och aldrig hittat! Ghaa, blev alldeles tårögd när jag såg den.

• 200805

Den var verkligen jätte-fin! Finns den i flera färger?

Jag kan tänka mig att beställa, men från något svenskt företag isåfall. Känns lite avancerat att beställa från utlandet om man måste skicka tillbaks osv...

• paradisfågel

Tråden är ju till för alla
    Den ljusrosa klänningen har jag hittat på keepmeinstitches.biz och finns i ljusrosa, off-white, svart, lilac och guld. Tycker också att den är jättefin!

• 200805

Verkligen jätte-fin! Jag får försöka jaga vidare i affärerna... Borde ju komma in lite mer nu när det nalkas examenstider.

• paradisfågel

Jo ofta så gör det de Får hoppas att du hittar något! Men du har ju en bra back-up ifall det skulle behövas

• 200805

Så sant! Man ältar ju klädesfrågan varje dag... Vill ha allt klart nu!

• paradisfågel

Haha jo förstår dig! Hoppas du hittar vad du letar efter!

• 200805

Det hoppas jag med!! Är rädd för att jag kommer att få stå där med helt fel kläder...

• paradisfågel

Jo, de hade inte varit så kul! Men när man verkligen tar sig tid att fundera så minskar ju risken att man står där med kläder man egentligen inte vill ha

• 200805

Sant!! Får se om jag tar mig en tur till en närliggande stad nu till helgen. Har ju trots allt liiite tid på mig..

• paradisfågel

Ja, tur e väl det Bara man trivs med de man bär så kvittar de hur lång tid man har lagt ner på de

• 200805

Får tänka så! Jag 'r bara sån som vill ha koll på läget i tid... Bara jag visste att jag skulle hitta något jag trivs i så skulle allt kännas mycket bättre!

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??