• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • paradisfågel

Det viktigaste är att du själv trivs med det du har på dig.. Trivs man inte med vad man har på sig så märks det ganska ofta.. Men för att svara på din fråga, så tror jag att det kommer bli kanonfint!

• 200805

Tack!

Som sagt så kommer jag nog att älta detta så det slutar nog med att det blir något helt annat... Blir så trött på mig själv!!

• paradisfågel

Haha ingen fara. Tror inte det finns nån här inne som inte är/har varit/kommer bli sån

• paradisfågel

Jepp Tror inte jag kommer komma undan det heller, eller min blivande man kommer undan de kanske jag borde säga haha

Hur går det annars med planerna?

• 200805

Tror att allt är under kontroll! Alla papper är fixade. Det jag är lite bekymrad över är pappret som man måste fixa på plats i NY. Dom är tydligen väldigt byråkratiska där...

Hur går det själv?

• paradisfågel

Jo kan tänka mig det. Vi har pratat om precis varenda sätt att gifta sig på tror jag.. Så har läst lite om det där.. Det är ju ingenting man gör på 5 röda precis..

Vi planerar och sparar. Älskar att planera, men min sambo blir lite trött på det ibland haha. Erbjuder man honom att själv planera hela bröllopet blir han dock tyst :-P

Har din man bestämt vad han ska ha på sig?

• 200805

Han har inte bestämt sig än. Eftersom vi inte ska vara "bröllopsklädda" så blir det nog kavaj, skjorta och ett par finare byxor.

Svårt det där med kläder! Som sagt, jag ältar och funderar hela tiden och sambon blir knasig på mig.. haha..

Ska ta vägen förbi en affär idag som kan ha fina klänningar. Kanske kan bli en svart ändå... Puh...

• paradisfågel

Men om man inte ältar och funderar, hur kan man då vara riktigt säker på att det man väljer är det man vill ha?

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??