• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • 200805

Så sant!! Jag är en mästare i att älta! haha...

Jag lär ändra mig hur många gånger som helst...

När ska ni gifta er?

• paradisfågel

Vi har inte bestämt datum än. Men blir nog inte förrän om 2-4år Vi håller på att spara och planera. Men vem vet, det kanske blir ännu tidigare
    Och ni ska gifta er i maj om jag tolkat ditt nick rätt?

• 200805

Ja då är det dags! Längtar! Vi bestämde oss för att gifta oss i samband med vår vistelse i NY. Blir inte så dyrt bröllop, men kyrkan ska ha ca 3000kr + kostnad för ringar och kläder så vi kommer rätt så billigt undan. Vi vill inte ha ett stort bröllop så det här passade oss perfekt!

• paradisfågel

Jag har aldrig varit i NY, men det lär vara fantastiskt där! Kommer ni att berätta för familj o vänner innan eller det är ett "hemligt" bröllop?

• 200805

Det är hemligt. Inte ens våra vänner som ska med vet något. Hoppas kunna hålla det hemligt till dagen D! Jag har varit i NY för många år sen så det ska bli kul att få komma tillbaks! En väldigt pulserande stad!

• paradisfågel

Åh va spännande! Min svärmor gifte om sig i februari.. Det var också ett hemligt bröllop (fast ja o min sambo visste om de sen innan). Det var jättemysigt! Tror att ni kommer få en härligt dag

• 200805

Det blir det säkert!! Börjar bli lite nervös...

• paradisfågel

Kan förstå det Blir det många vänner som följer med?

• 200805

Nä, det är bara ett par till. Känns bra så eftersom vi inte gillar att stå i "blickpunkten".

Vad planerar ni? Ett stort bröllop? Kyrkligt?

• paradisfågel

Jo det blir nog ganska stort.. Runt 80pers (stor släkt). Min sambo vill att vi har festen på ett slott/en herrgård o själva vigseln i kyrkan.. Jag bryr mig inte riktigt lika mycket som han om var vi är, finns så många saker jag skulle kunna tänka mig så låter han bestämma det.. Eller ja, vi bestämmer ju tillsammans, men att hans röst väger lite tyngre så att säga..
    Men ibland när man tänker på det så vill man bara slänga allting i soptunnan o sätta sig på ett plan o rymma iväg o gifta sig..

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??