• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • 200805

Spännande! Då har ni massor att planera! Har du bestämt ring, klänning mm mm?

• paradisfågel

Klänning har jag bestämt, finns bild i mitt galleri. Ring har vi dock inte bestämt, vi valde ut förlovningsringar från schalins (finns i mitt galleri) när vi skulle förlova oss men sen glömde vi kolla o se om det finns någon mer ring som såg ut som den att ha som vigselring. men det finns det inte, så vi får köra på nåt som ser nästan likadant ut. fast det funkar ju det me. Ni då? Har ni valt ut ringar?
    Hur går det med letandet efter en top till kjolen du hittat?

• 200805

Vacker klänning och ring!
    Jag ska byta ut min förlovningsring. Har aldrig varit riktigt nöjd med den. Har varit hos guldsmeden som kommer att göra 2 ringar till mig. Vi designade dom tillsammans så det ska bli spännande!

Ja du, jag är ju ångesten själv så igår var jag och köpte en klänning, men när jag kom hem så kändes den inte alls bra. Ska lämna tillbaks den idag. Kjolen har jag kvar än så länge... Det här kommer att bli jobbigt!

• paradisfågel

Haha vet hur det är med att vela! Det viktigaste är ju att man är nöjd i slutändan, hur många gånger man sen har ändrat sig kvittar!
    Hur såg klänningen ut?

• 200805

Den var lite brun/beige i färgen. Tunna axelband, avskuren under bysten. Ett tunt tyg över det "kraftigare" tyget. Verkligen jätte-fin, men jag passade inte alls i den. Jag ska nog ha en klänning med V-ringad urringning om du förstår vad jag menar. Tror att det passar mig bättre... Ska gå ut på lunchen idag och kolla i en annan affär och se om jag kan hitta något.
    Jag passar verkligen inte i klänning, eller så är jag inte van att se mig själv i klänning..
    Kan ju inte gifta mig i byxor!!

• paradisfågel

Jo jag förstår hur du menar. Haha brukar heller inte ha klänning så ofta, känns så mycket mer praktiskt med byxor
    Man kan ju gifta sig i byxor, det finns de som har gjort de tror jag. Men det är ju upp till var och den.. Hoppas du hittar klänningen du söker! Blir det kjolen annars?

• 200805

Jag måste försöka hitta en klänning!! Annars får det nog bli kjolen, men måste nog byta storlek. Kändes lite trång...

Vilket I-landsproblem man har!!

• paradisfågel

Haha jo jag vet! Var som för några dagar sen när jag skulle byta tv-kanal o valde fel fjärrkontroll haha

Har du någon "inre bild" av hur du vill att klänningen ska se ut?

• 200805

Skulle nog vilja ha en knälång klänning, lite figursydd. Halterneck eller lite v-ringad urringning. Typ något sånt.
    Vi har inte så många bra affärer i den här stan tyvärr.... Inget bra klädutbud över huvudtaget!

• paradisfågel

Du kanske kan hitta någon på nätet då? Eller om ni har någon annan stad i närheten med lite större utbud?

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??