• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • idafrida

Visst kan du gifta dig i svart, det låter supersnyggt! Särskilt om det är den färg du föredrar i vanliga fall... Men du måste inte ha klänning heller, om du inte vill, jag har sett superläckra brudar i byxor. Det viktiga är ju att du känner dig snygg och bekväm på din bröllopsdag, och att du inte efteråt tänker "herregud, det var ju inte jag - jag känner inte igen mig på fotona". Och som sagt, från början var svart den traditionella färgen på alla brudklänningar.

Jag gifte mig i en grå klänning, min man hade t-shirt under kavajen och sneakers på fötterna. Der funkar också att gifta sig i

• 200805

Tack alla för era synpunkter och jag tar gärna emot fler!!

Ska även kolla länkarna ni bifogade!

Min m2b kommer inte heller att vara "vigsel-klädd" utan det blir nog kavaj + skjorta och ett par finare byxor. Kan hända att det även blir jeans!

• paradisfågel

Jag tycker absolut att du kan ha svart när du gifter dig! Absolut!

• 200805

Snyggt med den färgsprakande buketten! Svart är snyggt!!

Kanske får börja vänja mig vid tanken att köpa en svart klänning...

Bröllopstorget är ett härligt forum! Kanon att få tips och råd och att få älta lite.... Min m2b blir snart knasig på mig... Ältar hela tiden..

• Zozo

Jag hade spanat pa en underbar svart brudklänning men det blev en röd fôr min del till slut

Klart man kan gifta sig i svart - män gör det ofta Dessutom sa ser svart bara ledsamt ut pa begravning - hur manga ser sorgsna ut i en läcker svart aftonklänning?

• becky79

klart du kan gifta dig i den färg du vill.
    Idag är det ju fullt möjligt att gifta sig i vilken färg som helst.
    Svart hade man ju förr i tiden så det är ju inte helt nytt iallafall ;)

Du kan ju kombinera något till, färgsprakande blommor tex.

• 200805

Nu har jag tänkt om lite. Har tittat på en kjol och även köpt den. Den går till knäna och har vit botten med svart mönster. Tänkte försöka hitta en finare topp till. Svart så klart. Vad tror ni om det?

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??