• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • Nikajo

Det var väl svart som var ursprungsfärgen fär bröllop. Skulle inte gifta mig i svart själv, men man har rätt att välja själv som tur är!

• FruRålin080808

Klart man kan!
    Jag har också mest svart i min garderob och funderar på att gifta mig i svart. Kolla in klänningen i mitt galleri. Billig på Hm.
    Lycka till!
    Kram

• 200805

FruRålin080808: Jätte-fin!

Jag älskar ju svarta kläder, men när det kommer till "bröllops-klänningen" så får jag jätte-ångest!
    Såg en jätte-fin klänning igår som var ljusgrå i blankt tyg. Jätte-fin, men jag känner att den klänningen kommer bara att användas en gång och det var pga det blanka tyget. Annars gillar jag även grått. Grått känns mer accepterat än svart...

Nån mer?

• JohanoCissi

självklart kan du gifta dig i svart. Det är ju helt upp till var och en var man ska ha på sig. Trivs man i svart ska man ha svart.

• 20080301

KLart du kan. Jag gifte mig i en röd/svart klänning och alla i brudföljet var klädda i helsvart

• Marsaphir Marlean

Ser du lite ledsen ut kanske det känns sorgset, men alla vet väl att du gillar färgen svart och med glada blommor och glatt sinne ska du se att det blir ett underbart bröllop!

• Mirranda

Låter jätte fint, är den av lite poppigare modell? kort å frän?
    Kan du inte ha ett vitt litet flor över ansiktet, så känner du dig nog festlig! Kanske ett matchande vitt band i midjan + vita pumps.

• 200805

Hmmm.. Svårt!
    Man kan ju som sagt piffa till det lite med blommor ev någon annan detalj.
    Kanske kan hitta en klänning med lite mer färger i...

• Fenixx

klart du kan ha svart! har sett många fina brudar i svarta klänningar. är ju väldigt läckert med en färgstark bukett till.

du kanske redan har varit på www.gamman.se ?
    bra sajt med länkar och forum för oss som har lite annorlunda tema, klänningar osv.

• nicenettis

för någon år sedan fanns det en användare som hette svartbrud och senare fd svartbrud hon var jättevaker i denna tror tom hon hade en hemsida www.svartbrud.se

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??