• 200805

Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??

Jag har världens bekymmer med att hitta en klänning att gifta mig i! Jag använder aldrig klänning så bara det är ett stort problem.....
    Vi ska gifta oss i Svenska Kyrkan i NY och jag vill inta ha en vanlig brudklänning utan en lite finare klänning. Jag använder nästan bara svarta kläder och jag hittar en massa fina svarta klänningar, passar inte i så mycket andra "färger". MEN, det känns jätte-konstigt att gifta sig i svart, eller?? Jag har världens ångest när det gäller det här!
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??
  • paradisfågel

Klart man kan gifta sig i byxor! Huvudsaken är ju att du trivs i det du bär! Använder själv helst byxor vid så många tillfällen som möjligt haha. Men känner du att du vill ha byxor på dig när du gifter dig, så absolut säger jag!

• 200805

Det är ju det som känns så fel med byxor just då! På sin bröllopsdag! Man bör ju ha klänning... AHHHG vad jobbigt det är!!

• paradisfågel

Jag tycker personligen inte att det är fel med att ha byxor på sig när man gifter sig, men det är ju upp till var och en som tur är Men annars har du väl kjolen kvar? Det blir ju lite som ett "mellanting", eftersom det inte riktigt är klänning.. Så brukade iaf jag se det när jag var yngre haha

• 200805

Funderar faktisk på kjol och ngt tufft upptill. Tur att det är ett litet tag kvar innan dagen D!

• Fröken Figo

Jag tycker det är ok att gifta sig i svart.

Men om du tvekar kanske du ska skippa det... Du måste ju känna dig helt otroligt fantastiskt fin den dagen och om du går och velar över färgen tycker jag du ska välja en färg du känner dig mer säker på.

Svart är ju fint... men svart kan du ha när som helst annars.

Kanske satsa på nån fin pastell istället? Eller vitt men kanske nån annorlunda modell istället?

Eller så sover du på saken och om du "växer" in i tanken på svart och känner dig 100% säker på det, så kör du på det!!

• paradisfågel

Ja, men du kan ju ändra dig fram tom tills du står framme vid altaret

• 200805

Det är ju just det att jag vill vara ute i god tid... Måste ha koll på läget... Knappt 2 månader kvar!

• paradisfågel

Jo det förstås.. Jag har ju inte sett någon bild på kjolen, men den låter jättefin! Du kanske kan hitta en top till den? Eller kanske du lyckas springa på en klänning du känner att "wow, den här vill jag ha!"

• 200805

Precis! Jag känner att jag har en liten backup i allafall! Hoppas att jag kan springa på klänningen med stort K!!

• paradisfågel

Ja det förstår jag Har du några tankar om hur du vill att klänningen ska se ut?

Svar på tråden Hjälp!! Kan man gifta sig i svart??