• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Hofsan

Nu har jag gjort en provdukning(dock med fel rosor, de ska vara mycket större och glas o bestick är fel...) Finns bilder i mitt galleri. Vad tycker ni?(ni som inte gillar rosa behöver inte svara )

• AnnaochHenrik
    Hofsan skrev 2008-06-03 18:20:24 följande:
    Nu har jag gjort en provdukning(dock med fel rosor, de ska vara mycket större och glas o bestick är fel...) Finns bilder i mitt galleri. Vad tycker ni?(ni som inte gillar rosa behöver inte svara )
    Ååååå, vad fint! Lovely! Jag är inte rosa själv för fem öre, men det var verkligen jättefint!
  • a wife to be

Wow, superfint. Ni hade ett blockljus, en blomma och någonting mer tror jag, hur ofta/tätt återkommer dom?

Jätte fina fest program. Har du köpt lite kraftigare papper och vikt på mitten? Hur ser det ut på insidan? Är det vanliga vita blad eller?

• Hofsan

a wife to be skrev 2008-06-03 18:35:14 följande:

Wow, superfint. Ni hade ett blockljus, en blomma och någonting mer tror jag, hur ofta/tätt återkommer dom?Jätte fina fest program. Har du köpt lite kraftigare papper och vikt på mitten? Hur ser det ut på insidan? Är det vanliga vita blad eller?
    Tack Anna o Henrik o a wife to be

Ja det syns lite dåligt men det är blockljus, blomma och envärmeljushållare, lite rosblad och swarowskikristaller.
    Jag gör en blomma/blockljus/värmeljushållare på 4 personer.
    Festprogrammet är av lite tjockare papper som jag köpte på Panduro. Insidan har jag inte börjat med men det kommer att vara vanliga vita blad där texten inte lyser igenom på sidan efter.
  • AnnaochHenrik

Nu har jag pratat med festlokalsdamen. Hon var verkligen kanon. gav massa tips på hur jag skulle lösa det med maten och så.
    Nu har jag mycket mer koll på läget, skönt!

Jag behöver ett råd. Vår lokal ligger 25 km från stan. Vi har sagt till gästerna att de kommer erbjudas buss till självkostnadspris (100 kr/pers tur och retur). Nu funderar vi på om det vore vettigt att se till att det går två skjutsar... En när bandet slutat spela och en senare på natten, så kan partydjuren stanna längre... Annars lär ju festen "dö" rätt effektivt när bussen med folket som ska till stan har åkt... Hur hade ni gjort?

• Therece

Hofsan - superfint!!

Är det redan dags att provduka..?! Tiden går FORT!

Och kontakt med präst (har redan diskuterat marscher o sånger med kantor) tänkte jag avvakta med tills juli...

Hur gör ni andra?

• Snuttrik

Hej,

vi ska inte heller träffa vår präst förrän i juli (17:e) och kantorn har vi inte haft kontakt med ännu. Har en känsla av att det inte är bra att vara ute i alltför god tid heller för saker och ting (scheman, semestrar mm) ändras ofta vid den här tiden.

Vad gäller dukning så har vi börjat fundera men ska först besöka festlokalen igen (har bara sett den genom fönstret tidigare) och då är det lättare att föreställa sig vad som kan bli fint. Men det får växa fram, annars hinner jag bara ändra mig.

• Boxerbruden

Hofsan>> Jättefin dukning. Enkel och så fin. Jag tror dock att dessertskeden är vänd åt fel håll!?

Har ni alla redan bokat in datum för att träffa prästen?
    Måste man ta kontakt med denne själv eller ringer prästen upp vid tilfälle?

• nicolina2008

Vår präst hade ringt m2b idag (efter att jag hade mailat) och bokat möte i juli.

Hofsan: Jättefin dukning!

• Hofsan
    Boxerbruden skrev 2008-06-03 20:57:05 följande:
    Hofsan>> Jättefin dukning. Enkel och så fin. Jag tror dock att dessertskeden är vänd åt fel håll!?Har ni alla redan bokat in datum för att träffa prästen? Måste man ta kontakt med denne själv eller ringer prästen upp vid tilfälle?
    Hehe ja det är den säkert. Jag bara la ut det snabbt och det saknas även bestick till förätten och dessertvinglas men jag fick ta det som fanns här hemma

Ok men då kommer det kännas bra att duka så nu när jag fått lite feedback här. Tack.
Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)