• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • nicolina2008

Vi har en kompis som ska filma, fotografen är med i kyrkan.

• Hofsan

Har också lagt ner 9000 kr på fotograf från förmiddag till vi åker från festen. Det roliga var att min vän hade anlitat samma fotograf på sitt bröllop så jag var ju jättesugen på att se deras bilder och de blev verkligen super.
    Nu kom mamma och sa att de hade betalt en filmare som skulle filma hela dagen! Blev så glad

• AnnaochHenrik

Jag var jätteduktig igår, och ringde flera samtal som har med bröllopet att göra. Nu har jag lite mer koll på lokalen där vi ska tillaga och förvra mat, och dessutom har jag lite mer koll på serveringspersonal. Jag ska ringa damen som har koll på festlokalen ikväll också, jag har kommit fram till att jag har ungefär 100 frågor som jag glömde ställa när jag bokade lokalen...

• AnnaochHenrik

Glömde ju... Välkommen hit, boxerbruden!

• jagskallgiftamig

AnnaochHenrik: Så skönt att kunna läsa att det inte bara är vi som knappt får några samtal till osa:t! Samtidigt kan man ju tycka att många borde anmäla sig så fort som möjligt för att få det "ur vägen" och inte glömma bort det. Man vet ju hur det är i detta stressade samhälle.

Är det någon av er som har träffat er präst ännu?

Imorgon är det 80 dagar kvar!

• Miss Blue

Välkommen boxerbruden!

Oj vad ni varit flitiga och skrivit tjejer

Jag ringde cateringföretaget igår för att förvissa mig om att de fixat en servitris (och inte glömt det!!?), de lovade att kolla upp 100% men det verkade inte vara något problem att få tag på någon.

Annars är det lugnt, hinner inte pyssla så mycket hemma på kvällarna längre (timmarna räcker inte till!!!!). Vi går och lägger oss senare och senare känns det som

Finns massor jag skulle behöva göra;
    Byta klack på mina skor (de är i plast på klacken och de blir snorhala på allt utom mattor!!). Blev rekommenderad att byta till en gummiklack istället...
    Sen skulle jag behöva göra klart placeringskorten (har bara ca 5-6 st kvar)
    Ringa kantorn så solisten kan öva lite med h*n innan vigseln
    Boka samtal med prästen
    Bestämma tårtan

Hur ska ni göra med era servetter, vikningen?
    Jag vill göra nåt snyggt med inte jätteavancerat

• nicolina2008

Vi satt och räknade på hur mycket bröllopet hitills har kostat och vad vi kommer att landa på i slutändan...oj det blev lite mer än vad vi först hade trott, och då har vi ändå fått ett bidrag från våra föräldrar. Huva vad pengar...

• Miss Blue

Vi sitter i samma sits...det har dragit iväg.....mycket mer än det var tänkt från början....

nicolina2008 skrev 2008-06-03 09:15:40 följande:
    Vi satt och räknade på hur mycket bröllopet hitills har kostat och vad vi kommer att landa på i slutändan...oj det blev lite mer än vad vi först hade trott, och då har vi ändå fått ett bidrag från våra föräldrar. Huva vad pengar...
  • Miss Blue

Nepp vi har inte träffat prästen och haft samtal än....har inte ens bokat in en tid

• a wife to be

Nu har jag beställt saker från Calligraphen, kameror, bubblor och en klocka till vår toastmadame! Kul, men dyrt

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)