• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

Grrr jag har fortfarande inte hittat MIN tiara...har letat som besatt men inte hittat rätt än....suck

Sen letar jag något att ha på borden förutom våra vita dukar, skulle gärna vilja ha ett ljusblått lite genomskinligt tyg men det är inte lätt att hitta i RÄTT färg och till rätt pris....

• Hofsan

Miss Blue skrev 2008-06-03 07:29:55 följande:

Hur ska ni göra med era servetter, vikningen?Jag vill göra nåt snyggt med inte jätteavancerat
    Jag kommer att rulla ihopa mina och knyta ett rosa band runt om.

Jag håller på att bli galen på vår församling. Prästen var jättesvår att få tag på. Och så fick jag tag på henne för 2 veckor sedan och så sa hon - ring i slutet av maj så bokar vi en tid då. Jaha då ringde jag i slutet av maj och då var hon sjuk. Ringde ett par dagar senare och då har hon semester! Grrrr. Jag frågade vem kantorn skulle vara för solisten undrade. Då visste de inte det. Jaha när vet ni det? -vet inte fick jag till svar!
    Jag blir galen.

Nu väntar jag på svar från 3 personer till av 51 bjudna.Bla från min faster och hennes man som inte ens ringt och tackat för inbjudan. Frågade farmor om hon hade pratat med dem och på henne verkade det som om de skulle komma. Ahhhhhhhrrrrggg!E det så svårt att ringa ett samtal?
  • nicolina2008

Jag har mailat vår präst och kantor nu 2 gånger utan svar (senast igår) Hör de inte av sig denna vecka ringer jag nästa vecka själv.

• nicolina2008

Miss Blue: Vi kommer nog göra om Hofsan, ev har vi även placeringskortet knytet runt.

• Bröllop 2008

Hejsan, eftersom vi inte bor i Malmö där vi ska gifta oss så har vi redan bokat tid då vi ska träffa prästen. Vi ska ses den 29 Juni kl 09.00 - ska bli så spännande!

Vi ska åka på möte med festlokalen den 12 Juni, då ska vi gå igenom dukning/meny osv. Tänkte kolla med dem hur de brukar duka/ha servetterna. Vi får provduka ett bord och se hur det ser ut

• Miss Blue

HURRA! Nu har jag hittat tyg så det blir nog till att sy löpare ändå...
    Jysk hade ljusblå lakan för 50kr/st!!!! Helt "rätt" ljusblå som jag letat som en galning efter!!!
    Att man kan bli så glad för såå lite

Var lägger ni servetten?
    På tallriken eller bredvid?
    Sen ska man ju ha festprogrammen oxå...åh alla dessa beslut

• Bröllop 2008

Va bra Miss Blue! Löpare, ska du ha de på mitten av bordet? (är inte så bra på detta)

• nicolina2008

Ja festprogram sitter vi med, vad har ni i era?? ÖNSKAR TIPS!!!

Miss Blue: Om vi har våra placeringskort på servetterna kommer vi nog ha dem på tallriken.

• nicolina2008

Miss Blue skrev 2008-06-03 13:09:58 följande:

HURRA! Nu har jag hittat tyg så det blir nog till att sy löpare ändå...Jysk hade ljusblå lakan för 50kr/st!!!!
    Vilket kap! Härligt när man hittar något som passar och som inte är svindyrt.
  • nicolina2008
    AnnaochHenrik skrev 2008-06-03 06:55:26 följande:
    Jag var jätteduktig igår, och ringde flera samtal som har med bröllopet att göra. Nu har jag lite mer koll på lokalen där vi ska tillaga och förvra mat, och dessutom har jag lite mer koll på serveringspersonal. Jag ska ringa damen som har koll på festlokalen ikväll också, jag har kommit fram till att jag har ungefär 100 frågor som jag glömde ställa när jag bokade lokalen...
    Härligt när man känner att det blir något gjort!
Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)