• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Hofsan

Usch ja vädret har jag också mest mardrömmar om. Att det fullkomligen bara öser ner
    Men men, det var ju fint väder en heeeel vecka i augusti här nere förra året för det var den veckan som vi hade beställt en resa till Thassos givetvis
    Hoppas det blir fint hela augusti detta året.

• AnnaochHenrik

Idag fick jag massa pirr i magen och insåg att - jösses, snart ska vi gifta oss
    Det är så härligt när man får såna känslor!
    På tal om mardrömar, jag pendlar mellan att oroa mig för att "för många" ska tacka ja (det är inga problem i festlokalen, men det blir trångt där vi gifter oss) och att oroa mig för att det ska komma för få... Man blir ju smått galen av att inte ha fått in svar från ens hälften...

• nicolina2008

Vi har fått Ja från alla som är bjudna! Alla kommer! Så nu kan vi verkligen sätta igång med borsplacering mm.

• AnnaochHenrik
    nicolina2008 skrev 2008-06-02 20:52:31 följande:
    Vi har fått Ja från alla som är bjudna! Alla kommer! Så nu kan vi verkligen sätta igång med borsplacering mm.
    Vad kul! 100% ja, det är inte illa!
  • voilen

Alla har tackat ja för oss oxå men det är 4 som inte har svarat ännu... Hoppas dom gör det innan osa som är på lördag. Vad gör man med dom (om det är nån) som inte ger svar? Ringer man å frågar hur dom har tänkt eller tar man det som ett nej? Vill ju inte verka tjatig heller.

Nu sitter jag å syr nr 3 av ca 53 stolsöverdrag Ska bli skönt när det ist är 3 kvar... Vår fotograf svarar inte på mailen jag skickar så idag var vi å pratade med en annan fotograf som både filmar och fotar hela dagen för 8000:- +moms. Vad betalar ni för dokumentering eller har ni privata som fotar och filmar?

• fru augusti 2008

Det jag oroar mig för mest är att jag ska bli magsjuk eller få migrän. Hade verkligen varit fruktansvärt hemskt när man har lagt ner så mycket tid och pengar på denna dag.

• AnnaochHenrik

voilen: Jag tycker nog att man kan ringa när det gått några dagar efter OSA-datum. Vi blev uppringda så en gång, och då hade inbjudan kommit bort i posten...

För vår del är det stor andel av gästerna som har 120 mil att åka, så vi väntar oss bortfall. Satte OSA till midsommar, och de flesta verkar vänta så länge som möjligt med att svara...

Angående fotograf: Vår fotograf kostar 9000:- inklusive moms. Då är hon med och fotar från frukosten till minglet efter vigseln. På festen hoppas vi att folk är duktiga på att fota själva! Sen ingår det en hel del bilder i det paketet också, både högupplösta bilder på CD och en del framkallade bilder. Mycket pengar, men vi prioriterade den kostnaden och skarned på annat...

• voilen

Ja, men då är det här ganska billigt alltså Vi får fotografering hela dagen och under hela festen (tills vi svimmar sa han = inpå natten) + film från vigseln och festen. Vi får alla bilder redigerade på CD och 3 redigerade filmer på DVD (till oss och föräldrarna) + DV-banden för ca 10 000:- (fast enl honom skulle vi få ett bättre pris). Det ingår även en förstoring värd 1200:-

Den andra fotografen som har slutat höra av sig är hur duktig som helst men då filmar ju inte hon och det kostar 5000:- Funderar på om jag ska tacka nej till henne och ta detta paketet ist...?

• Boxerbruden

Oj här fanns en tråd med en massa som har datum samma dag...va skoj

Hu långt har alla kommit i sina planeringar? Jag börjar oroa mig för att jag har glömt nåt..eller en mass saker. Började landera i början av året och har inte känt nån stress alls. ibland har jag inet gjort nåt på flera veckor. Så nu börjar jag undar..vad har jag glömt?

Vädret struntar jag i hur det blir men visst är det skoj med sol. Det värsta är ju om man får precis som nån annan sa att man får en finne eller munsår...

Vilken fotograf har ni? Vi har en kompis som har en bra kamera som ska fota. Han tar bra biler oxå men man börjar undra över om man ska ha nån som tar ett riktigt fint kort iaf.

• nicolina2008

voilen : Låter jättebra och vad billigt! Vi betalar 8000:- för 2,5 timme fotografering och sen en del bilder i album och förstoringar med redigering och CD.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)