• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Bröllop 2008

Hihi jag var inte först, det är Baccus som är först kl 13.00

• nicolina2008

Vad ska ni ha för dekorationer och blommor på på borden? Brhöver tips!!

Där vi ska vara har det silverljusstakar och vita linnedukar. Jag har köpt små gröna glasstenar och funderar på att ha gerbera eller rosor och kanske murgröna. Jag funderar på att köpa denna (se länk) och ha en blomma i varje.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90115172

• AnnaochHenrik

nicolina, vi gör något liknande...
    Vi ska köpa enkla rödvinsglas på IKEA, de som kostar 39 kr för 6 stycken. Sen köper vi 10-pack av enkla rosor (röda eller vita, har inte bestämt än) och har en i varje vinglas...
    Tror det blir snyggt, och framför allt inte så dyrt...
    Sen ska vi ha utstansade pappershjärtan utströdda som en löpare på borden. Billigt och bra då vi använder oss av det papper som blev över när vi gjorde inbjudningarna, men tidskrävande som tusan...
    Sen vet jag inte om vi ska ha så mycket mer... Funderar fram och tillbaka på om vi vill ha ljus eller inte. Det är ju fint med värmeljus, men om det är 25 grader varmt ute (som vi har beställt ) så kanske det känns lite märkligt med en massa värmeljus...

• nicolina2008

Ja, vi hoppar också värmeljus. Vi tar de ljusstakar som finns där och så hade de vita ljus till. Vill inte lägga ner för mycket pengar men vill ändå att det ska se snyggt ut. Om vi ska ha murgröna köper vi några krukor och låter dem få växa till sig lite fram till den 23.

• Snuttrik

Vi gifter oss också den 23:e och funderar på dekorationer. Vi vill ha vitt/crème och grönt. Vi har vita linnedukar och servetter men är lite sugen på murgröna som dekoration, smart tips Nicolina att köpa innan låta växa till sig. Någon som har något mera tips för dukning i vitt/grönt?

• AnnaochHenrik

Snuttrik: Vita rosor/någon annan vit snittblomma borde väl fungera hur bra som helst? Där får man ju både vitt och grönt menar jag. Antingen som vi tänkt, i små vaser, eller lösa rosor liggande på dukarna...

• Hofsan

Såhär kommer vår dukning att vara:

.Låg Galejljsuhållare med en stor ros i , sisaltråd, grsästrån och en pärla i mitten.

.Rosa värmeljushållare

.Rosa blockljus med vårt monogram på

.Rosblad och Swarowskikristaller på bordet

.Murgröna eller hjärtan på tråd som slingrar sig på bordet

Det mesta finns i mitt galleri.

• nicolina2008

Hofsan skrev 2008-05-31 10:02:55 följande:

Såhär kommer vår dukning att vara:.Låg Galejljsuhållare med en stor ros i , sisaltråd, grsästrån och en pärla i mitten..
    Kommer du att "göra" blommorna själv eller låter du en florist göra det gåt dig? Jag hade tänkt mig något åt det hållet.
  • Hofsan

En florist kommer att göra dem. Det är enkelt att göra dem själv men jag vill inte ta tiden till det därför lejer jag bort det

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)