• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • bridesilly

tycker den du har valt är finare än jessicas

Ankan80 skrev 2008-04-23 14:21:58 följande:
    Det är från David Bridals hemsida. www.davidbridal.comNr CT2406Det bästa är att jag kommer inte få en kopia utan en äkta klänning. Fast med lite ändringar då.3500kr tror jag den kostar med frakt o allt...
  • Thailand 08

Jättefin..( fast jag tror jag skrivit det tidigare)

• Ankan80

Det kan aldrig skrivas för många ggr.
    Man får ju tokångest av alla fina klänningar till höger o vänster....så det är en bekräftelse på att man ändå har en fin själv

• Dolliver

Hej allihopa!
    Undrar bara vad det allmäna omdömet av MillyBridal är härinne? Och lite frågor om dem har jag också:

*Kan man beställa andra klänningar än de som de har på sin hemsida?

*Om jag skickar en bild på orginalklänningen med mina egna tillritade detaljer - brukar de då försöka tillmötesgå önskemålen? (tex. så har jag hittat min favoritklänning, men den är i tubtop och jag vill ha med halterneck)

*Priserna, är de "okej" även vid måttsydda- och "specialbeställningar"?

*Fraktpriser, tullavgifter och sådant - hur funkar det egentligen?

*Hur lång tid från det att en beställning görs - tar det att få hem klänningen?

Många frågor, men jag hoppas på många svar! =)

• Ankan80

Lite svar...

Ja, du kan beställa andra klänningar

Ja, du får göra hur mycket ändringar du vill

Priserna är helt ok

• Ankan80

Leveranstiden är längre hos Millys för de värnar om sina anställda lite mer än övriga företag här inne. Tror ca 60 dagar är ett riktmärke om du specialbeställer.

• Ankan80

Millys har också bättre tyger och därmed lite högre priser.

• Dolliver
    Ankan80 skrev 2008-04-23 15:27:27 följande:
    Millys har också bättre tyger och därmed lite högre priser.
    Det är väl det jag hört innan, bra att få det bekräftat! =) Tack!

Mailade dem för ca ett par timmar sen (på min knaggliga engelska..) och har redan fått svar!
    Är till 99,9 % säker på att beställa från dem.

Börjar nämligen bli lite panik då jag, i min lilla drömvärld, trodde att fyra månader innan bröllopet skulle räcka för att hitta en klänning... Haha!
    Inte nog med det - hade ganska klart vilken sorts klänning jag ville ha (tubtop), men när min väninna var med mig nu i lördags för att prova så fick hon på mig en halterneck - och givetvis var det ju just det jag ska ha! Jag som inte kikat nåt alls på halterneck... Men nu verkar det som om MillBridal kan göra om min favveklänning till en med halterneck - det är ju isåfall bara helt underbart!
  • Ankan80

Ja, det är absolut inga problem!
    Lycka till!

• Alpa 08

Ankan 80 din klänning är jättefin men jag gillar bandet i midjan också

Dolliver Jag försöker svara på några frågor

Jag har skickat bilder på 3 olika klänningar som jag mixat + förklaring och egen enkel skiss och det var inga problem. Vi har haft en del mailkontakt för att förstå varandra och jag bad Millys skicka en skiss på hur dom uppfattade klänningen. Lite korrigeringar från min sida sen var jag nöjd.

Jag tycker att det var bra pris, jag har beställt brudklänningen, 1 tärnklänning och 2 brudnäbbsklänningar som också sys upp efter bild. Med frakt blev det 3000:-

Tullavgifter vet man inte, förhoppningsvis slipper man det. Men om jag har förstått rätt är det 35% av 3000 i mitt fall. Har jag rätt någon som vet?

Det tar 60 dagar + 5 dagar för frakt så jag hoppas att det kommer stämma.

Jag har just blivit klar med beställningen då det har krånglat för mig att komma in på deras sida för beställning, det hakar bara upp sig. Det slutade med att jag fick maila alla mått till min kontakt på Millys så att dom fick lägga in det. Så nu är det bara att vänta och hoppas på att det blir bra

Svar på tråden Ny kina tråd!!