• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Alpa 08

Såg nu att du redan mailat med Millys

• bridesilly

Alpa 08

tullavgiften är 37% av hela köpesumman inklusive frakt

• Alpa 08

Ok, det var ju bara 2 % mer än jag trodde. Jag räknar med att få betala det så får det bli en bra överraskning om det inte blir någon avgift. Billigt i alla fall

• Dolliver

Alpa 08 skrev 2008-04-23 15:53:19 följande:

Ankan 80 din klänning är jättefin men jag gillar bandet i midjan också Dolliver Jag försöker svara på några frågor Jag har skickat bilder på 3 olika klänningar som jag mixat + förklaring och egen enkel skiss och det var inga problem. Vi har haft en del mailkontakt för att förstå varandra och jag bad Millys skicka en skiss på hur dom uppfattade klänningen. Lite korrigeringar från min sida sen var jag nöjd. Jag tycker att det var bra pris, jag har beställt brudklänningen, 1 tärnklänning och 2 brudnäbbsklänningar som också sys upp efter bild. Med frakt blev det 3000:-Tullavgifter vet man inte, förhoppningsvis slipper man det. Men om jag har förstått rätt är det 35% av 3000 i mitt fall. Har jag rätt någon som vet?Det tar 60 dagar + 5 dagar för frakt så jag hoppas att det kommer stämma. Jag har just blivit klar med beställningen då det har krånglat för mig att komma in på deras sida för beställning, det hakar bara upp sig. Det slutade med att jag fick maila alla mått till min kontakt på Millys så att dom fick lägga in det. Så nu är det bara att vänta och hoppas på att det blir bra
    Ta
  • Dolliver

Alpa 08 skrev 2008-04-23 15:53:19 följande:

Ankan 80 din klänning är jättefin men jag gillar bandet i midjan också Dolliver Jag försöker svara på några frågor Jag har skickat bilder på 3 olika klänningar som jag mixat + förklaring och egen enkel skiss och det var inga problem. Vi har haft en del mailkontakt för att förstå varandra och jag bad Millys skicka en skiss på hur dom uppfattade klänningen. Lite korrigeringar från min sida sen var jag nöjd. Jag tycker att det var bra pris, jag har beställt brudklänningen, 1 tärnklänning och 2 brudnäbbsklänningar som också sys upp efter bild. Med frakt blev det 3000:-Tullavgifter vet man inte, förhoppningsvis slipper man det. Men om jag har förstått rätt är det 35% av 3000 i mitt fall. Har jag rätt någon som vet?Det tar 60 dagar + 5 dagar för frakt så jag hoppas att det kommer stämma. Jag har just blivit klar med beställningen då det har krånglat för mig att komma in på deras sida för beställning, det hakar bara upp sig. Det slutade med att jag fick maila alla mått till min kontakt på Millys så att dom fick lägga in det. Så nu är det bara att vänta och hoppas på att det blir bra
    Haha, råkade skicka iväg lite tidigt...

Hursomhelst - tack för hjälpen! Har mailat flitigt med dem nu och frakttid och allt sådant stämde - bara hoppas på att det inte blir några förseningar för min del då eftersom bröllopet är den 2:e augusti.. =)

För en specialsydd brudklänning och två tärnklänningar med lite ändringar från orginalet, plus frakt så hamnade slutsumman på 415$ (ca 2.445kr) och det är ju skandalöst billigt!
  • EnaOline

hej alla!
    har nyligen köpt en klänning från Kina. Saken är den att jag är lite nojjig över det där med måtten. han jag ska köpa klänningen av säger att jag ska ta måtten utan bh, medan alla andra tycker det är märkligt och menar att jag ska ta måtten med bh...
    någon som har tagit måtten utan bh och är hur nöjd som helst?

HJÄLP!

• DetOrdnarSig

EnaOline skrev 2008-04-24 10:45:10 följande:

hej alla!har nyligen köpt en klänning från Kina. Saken är den att jag är lite nojjig över det där med måtten. han jag ska köpa klänningen av säger att jag ska ta måtten utan bh, medan alla andra tycker det är märkligt och menar att jag ska ta måtten med bh...någon som har tagit måtten utan bh och är hur nöjd som helst?
    Hm, låter konstigt. De vet ju inte vilka underkläder du ska ha och hur mycket de håller in/ håller upp/ fyller ut.
  • Ankan80

Jag mätte mig med en tunn BH, just för att om den blir för stor kan jag fylla ut med en vadderad.

Sen är det ju bra att ha brösten på rätt ställe när man mäter över bysten

Så mitt råd är att mäta med tunn BH!

• The Bumblebee

Mätte med en lite vadderad bh som lyfter - så lik underkläderna som jag vill ha under klänningen som möjligt.

Jag fick rådet att dra av en centimeter på bystmåtten, full bust och under bust, för att få bästa passformen på klänningen. Men upper bust-måttet ska man låta vara som det är! Blir klänningen tight där putar det ju ut skinn där, inte så snyggt

• Bluebride

Vilka är det nu som syr upp sina klänningar billigt? Alltså företagen. Tänkte kolla upp lite. Mina tärnor kan inte bestämma sig vilken klänningen de gillar, så jag ska försöka hitta någon enkel klänning som alla kommer gilla, men hur ser en sån ut? Några förslag? Gärna länkar?

Svar på tråden Ny kina tråd!!