• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • weddinggirl08

Okej.. Ena sa att man får betala först, vara inkl frakt + 12% och sedan 25% på totalen på det. En annan sa att det bara va momsen och att man måste ha licens för såna klänningar, vilket den andra sa att det gällde vävda tyger. De verkar ju ha koll

• weddinggirl08

jag har beställt nu!!! wiiihiii!!!!!!!!!!

• Nienna
    weddinggirl08 skrev 2008-04-07 09:17:13 följande:
    jag har beställt nu!!! wiiihiii!!!!!!!!!!
    Vad har du beställt!?!?
  • weddinggirl08

Näpp precis som på bilden. Sambon beställde en grå/silver västoch slips så jag tyckte det passar bra. Sen va den så pass billig Nu ska jag bara bestämma om jag ska ha axelband eller halterneck... lite feg för baraxlat!

• ohlala

det där med moms och så förstår jag inte, är det 12%i tull avgift??? why??

jaja allt för mig: underkjol, slöja och klänning skulle bli lite drygt 2200 kr för mig och jag sparar säkert 10000 jämfört m om jag köpte i sverige.

• ohlala

ngn som fått sin klänning som vill svara på vad ni betalade?

• weddinggirl08

Fattar inte heller.. men är väl för att det är utom eu. även om jag får betala alla extra avgifter så blir det ju inte mer än 1100 typ (seg huvudräkning ) Jag tycker inte det är nåt att knorra om alls. Skulle klänningen vara katastrof så blir jag ju inte ruinerad för det

ohlala skrev 2008-04-07 09:48:20 följande:
    det där med moms och så förstår jag inte, är det 12%i tull avgift??? why??jaja allt för mig: underkjol, slöja och klänning skulle bli lite drygt 2200 kr för mig och jag sparar säkert 10000 jämfört m om jag köpte i sverige.
Svar på tråden Ny kina tråd!!