• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • MsSandra

Jag väntar på leveransen av min, mejlade för att pejla läget igår.. och hade fått svar när jag vaknade. Den håller på att tillverkas just nu.. och kommer skeppas inom 10 dagar (vilket var inom utlovad tid).. känns spännande..

Hoppas verkligen den är allt jag drömt om så att säga :D
    Finns ingen likadan, så jag vet ju inte om min "bild" i huvudet stämmer med verkligheten..än! Men är helt övertygad om att den är perfekt!

Lycka till alla kinaköpare!
    MVH Sandra

• Cissit

Nu har jag äntligen skickat iväg alla måtten och det stod att de skulle börja med klänningarna på tisdag...Ska bli så spännande att se hur de blir!

• bridesilly

hur vet man när 1koo har börjat göra sin beställning? skrev och frågade men fick inget svar

• Nalle Puh 40

Hm, är kanske lite trög men var menas med kina? Är det en hemsida eller bara klänningar från Kina?

• Vinterbruden 08

Nalle Puh 40 skrev 2008-04-06 21:37:47 följande:

Hm, är kanske lite trög men var menas med kina? Är det en hemsida eller bara klänningar från Kina?
    Nej då inte trög Det vi menar är klänningar som är direktbeställda från fabriker i kina...
  • weddinggirl08

Nu har jag fått olika bud! Så jag kollar med er som beställt. Vad får man betala extra utöver klänningen? Dvs tull, moms osv osv....

• bridesilly

om den fastnar i tullen menar du?

det är sammanlagt 37% av paketets värde. alltså klänning + frakt kostnad

weddinggirl08 skrev 2008-04-07 08:28:34 följande:
    Nu har jag fått olika bud! Så jag kollar med er som beställt. Vad får man betala extra utöver klänningen? Dvs tull, moms osv osv....
  • weddinggirl08

Ja precis. Jag har pratat med tullverket 2 gånger och fått olika bud!! Man börjar ju undra....

bridesilly skrev 2008-04-07 08:30:54 följande:
    om den fastnar i tullen menar du?det är sammanlagt 37% av paketets värde. alltså klänning + frakt kostnad
  • bridesilly

det kanske är olika beroende vad det är för vara. har du fått ett paket skickat till dig som inte kommit fram?

weddinggirl08 skrev 2008-04-07 08:38:15 följande:
    Ja precis. Jag har pratat med tullverket 2 gånger och fått olika bud!! Man börjar ju undra....
  • Nienna

Böcker och tidningar t.ex. är det ju bara 6% moms på. Men för kläder gäller det 25% moms och 12% tullavgifter = 37%.

Svar på tråden Ny kina tråd!!