• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Helena1978

Cindell:
    Vi kommer ifs att ha ett band med ca 5-6 personer. Det kommer att kosta oss ca 12000 kr.

• cindell

hmm kanske inte var så dåligt pris då... Han mailade mig även häromdagen och sa att gaget kanske gick att rucka på... Gör han det är det ju inget att tveka på!

• blivandefrularsed

Varför skulle jag smäcka i mig en massa godis efter att inte ätit nåt sen nyår???!????!!!?? Jag mår illa....

• Bride in England

Hej girls! Liten fraga har... Jag har just gjort klart vara inbjudningar i Photoshop - men har en del jobb o gora fortfarande da vi ska klistra dem pa morkrott papper osv - och tankte skicka ut dem om ett par veckor forhoppningsvis. Nar vi var hos min m2b's foraldrar igar sa skrattar hans mamma och sager "VA?! Ska ni skicka ut dem NU? Man skickar inte inbjudningar forran 8 veckor innan brollopet. Jag har ALDRIG fatt en inbjudan sa tidigt. Hoppas ni inte skickar ut kvallsinbjudningarna an iallafall!" Svarmor har en formaga att vadra sina egna asikter ratt mycket sa vi hade val nastan vantat oss en reaktion eftersom vi far en reaktion pa allt vi gor. Men tycker ni att hon har ratt i detta?! Jag trodde vi var sena, om man jamfor med folk har pa BT. Vi har OSA datum 1 juni sa att vi har gott om tid att planera bordsplacering och skriva hafte om gasterna osv. Hur har ni gjort?? Forvirrad nu!

• cindell

Jag har redan skickat ut inbjudningskorten. För mina föräldrar och mina närmaste vänner blev det ett tecken på att det verkligen kommer hända Ingen har uttryckt att vi skickade ut dom för tidigt. Folk ska ju vara lediga och kanske boka något boende mm mm.

• bridesilly

Det där är gamla tider med att skicka ut inbjudningarna så sent innan. Numera måste man tänka på att vill man att gästerna ska kunna komma måste dom planera in att de inte är på semester just då. Vi skickade i januari och alla gäster var glada och tacksamma att det var just så tidigt

• Helena1978

Vi kommer skicka ut våra här i veckan, men det är mer för att vi bokat boende samt att vårt datum är ju när folk kanske har semester. Annars hade vi kanske väntat något. Vi har osa 30/4.

• blivandefrularsed

Håller med alla andra, det känns lite förlegat att vänta till 8 veckor innan...och det är ju semestertider! Dom flesta som planerar resor till sommaren har ju i stort sett gjort det nu när semestrarna är klara på dom flesta arbetsplatserna. Därför skickade vi ut i febr.

• bridesilly

Hade inte vi vart så tidiga ute med inbjudningar fanns en risk att min bllivandes pappa inte kunde vara eftersom dom planerade inte resa runt det datumet. Nu hann dom ju tänka om för han vill såklart vara med på bröllopet

Svar på tråden 080809 del 3