• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly

ska alla ha caktetoppers? vi står i valet och kvalet om vi ska ha ett brudpar eller nåt personligt

• Nufsan

Vi ska ha caketoppers, men jag har inte bestämt vilken, har sett så många fina! www.kakburken.se hade ngr roliga

• nilia

Vet inte om vi ska ha det eller ej, har hittat några fina hjärtan som är typ i glas, typ bara 1 cm tjocka och 10cm höga. Kan tänka mig att ha 2 sådana. Men det blir nog inget brudpar iaf, finns ju inte som är lika oss! I så fall får det vara några lite roliga=)

• bridesilly

vart har du hittat det nånstans?

har du kollat här i stan om dom har några fina brudpar? vad jag sett finns bara vääldigt gammaldags modeller inga roliga alls

nilia skrev 2008-03-29 16:46:27 följande:
    Vet inte om vi ska ha det eller ej, har hittat några fina hjärtan som är typ i glas, typ bara 1 cm tjocka och 10cm höga. Kan tänka mig att ha 2 sådana. Men det blir nog inget brudpar iaf, finns ju inte som är lika oss! I så fall får det vara några lite roliga=)
  • nilia

Panduro har jag sett dem på!
    Håller med dig, här hemma har de bara tråkiga!

• kalevala

hallå letar efter en sida på nätet med västar till både man o barn vet att någon tipsat innan om en bra sida men hittar den ej , vet någon här?

• Emkalo

Jag vet inte ens om vi ska ha tårta... så jag vet inte om vi ska ha caketopper :) Förmodligen inte om vi har tårta -för mig kvittar det verkligen!

Vår präst är klar, känns bra. Ska ha vigselsamtal i maj och sen ses ytterligare en gång i juli och öva i kyrka och gå genom vigselprogrammet. Vi har bett henne komma utifrån så det känns kul att hon ville och kunde ställa upp!

I veckan bokade jag även in provsmink och provuppsättning...är inte förrän i juli, de ville ha det 2-3 v innan bröllopet. Ska bli kul och se om jag passar i det jag vill ha!

Idag betalade vi handpenning på min vigselring (och tog beslutet om vilken ring det skulle bli), köpte kostym till maken för hans disputation i maj och provade brudgumskläder (blir förmodligen froakcoat). Kändes effektivt. :)

Vad ska era män ha på sig?

• bridesilly

Min karl kommer ha på sig en kostym med modell längre på jackan, nästan som en frock coat med väst och plastron och finskor som inte är blanka för det vägrar han ha. Tror han blir jättefin min karl

• AoM

Min ska ha ngt liknande, fast troligen blir det vanlig kostymlängd.
    Men absolut väst och plastrong (fast känner jag honom rätt så slutar det med en slips).

Om 10 kg ska jag beställa min vigselring :)

Hur tidigt kan man ringa prästen? Kanske borde vänta till 10? Eller senare ändå?
    Sånt här är jättejobbigt, när man själv går upp i ottan och sen bara måste vänta på att annat folk ska vakna :)

bridesilly skrev 2008-03-31 07:59:03 följande:
    Min karl kommer ha på sig en kostym med modell längre på jackan, nästan som en frock coat med väst och plastron och finskor som inte är blanka för det vägrar han ha. Tror han blir jättefin min karl
Svar på tråden 080809 del 3