• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Bride in England

Skont o hora att ni haller med mig dar. Vi har iofs redan berattat for de flesta om brollopet o bett dem spika dagen - vilket var tur for tydligen gifter sig en kompis kompis ocksa den dagen och nagra stycken ur vart kompisgang har fatt tacka nej till dem for att vi var forst! Men jag vill anda ut med inbjudningarna sa vi kan satta ett relativt tidigt OSA datum sa vi kan planera ordentligt. Tack for era kommentarer!

• AoM

Så, nu är jag äntligen uppkopplad igen efter en veckas semester i de svenska fjällen! Underbart med semester men jag fick nästan lite BT-abstinens *skrattar*

Till helgen ska vi titta på ringar, börjar få lite panik eftersom jag inte kan bestämma mig :)
    Familjen har äntligen insett att maken vill ha kostym och inte frack, verkar som om de har lagt ner tjatandet!

Nej nu är det dags för frukost, magen knorrar!

Ha en trevlig dag!!

• Emkalo

Bride in england, gör som NI känner för. Strunta i vad man brukar göra, det är mitt i semestertider!!!

Vi skickade våra i tre omgångar under ca två veckors tid. Mellan 14-29 feb. Vi har OSA 080430. Nu i efterhand tycker jag det blev för långt, med tanke på att det egentligen bara maj månad kvar sen börjar sommaren och sommartider. Vi skulle satt 080415 tycker jag. Men men. ca 20 av ca 62 har svarat JA. Ingen har tackat nej än. :)

95% av de inbjudna visste innan att vi skulle gifta oss, ca 70% av samtliga visste exakt datum. Men vad fan gör det. För att man ska kunna planera odrdentligt kan man inte vänta med osa till 080802!!

• bridesilly
    kyrkan har inte hört av sig än med att dom har hittat någon präst, planeringen blev lite vacklig nu när vi varken har präst eller toastmadame
  • cindell

Jag förstår inte varför alla runtomkring ska lägga sig i hela tiden? Jag är så oerhört tacksam att jag inte har hört något sådant än. Men jag kanske inte ska ropa hej än, det är ju ett tag kvar...

• Nufsan

Bride in England,

Vi skickade ut våra inbjudningar mitten av feb med osa 30 maj, ALLA har sagt till oss att det var bra att vi var tidiga så man kan planera in sommaren... Tänk så olika folk tänker!

Jag säger som de andra, strunta i vad hon säger, det är ni som ska gifta er och det är ni som planerar!

Det har trillat in liiite inbjudningar, men långt ifrån så många som jag hade hoppats på. Liiite rädd att det ska falla bort i glömska!

Min pappa är verkligen ett freak för sig själv... Jag pratade med honom och frågade om han anmält sig och fick till svar, jag antar att jag är välkommen oavsett om jag anmäler mig eller inte, vilket J-LA svar!!! Jag svarade att ska han komma då får han allt anmäla sig!

Sen är det flera som sagt, inte behöver väl jag ringa XXX för att anmäla mig, SUCK... jag har alltså själv fått ta emot anmälningar för att föra vidare till värdparet! SUCK!

• cindell

Jag blir också lite nervös över folk som ska osa. Enligt min m2b:s släkt så behöver dom inte osa för det är redan självklart att släkten kommer Då är det lätt att veta om det är 20 eller 50 som man ska beställa mat för. Hmm blir väl att man får ringa runt när datumet går ut är jag rädd för...

• Nufsan

Jag känner på samma vis... man får ringa runt... då hade man ju kunnat ringa ut inbjudan också juh :-O

cindell skrev 2008-03-26 16:38:17 följande:
    Jag blir också lite nervös över folk som ska osa. Enligt min m2b:s släkt så behöver dom inte osa för det är redan självklart att släkten kommer Då är det lätt att veta om det är 20 eller 50 som man ska beställa mat för. Hmm blir väl att man får ringa runt när datumet går ut är jag rädd för...
  • nilia

Jag känner likadant som er när det gäller osa, lite förvånad över folks beteenden. Vi har oxå en del som tycker att det är självklart att de kommer, men hur tusan ska vi kunna veta hur många som tänker så? Träffade många av mina vänner som är bjudna nu i helgen och alla sa att de skulle komma. Men varför hör de inte av sig och anmäler sig då? Vi har tom gjort en mail dit de kan skicka för att slippa ringa!
    Kommer alla svar komma exakt på osa-dagen lr vad!?

Svar på tråden 080809 del 3