• holabado

HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?

Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?

• Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
  • Originalrosen

Jag tar aldrig av mig ringen. Det är en slät ring i vitt guld.

• bofinkarna

Utom vid bakning eller keramik som kladdar ner för mycket :) På på natten och i duschen :)

• bofinkarna

Just de... Min är väldigt bred men slät :)

• Blondie77

Jag tar aldrig av den, varför skulle man göra det :)

• Nightingale

Jag tar av mig den när jag bakar, eftersom det är gräsligt mycket bakterer och skit under ringen.

Just nu jobbar jag inte, men när jag börjar (är Sjuksköterska) så åker den av på jobbet. Jag kommer oxå att ha den runt halsen på arbetstid.

• becky79

Jag har aldrig tagit av mina ringar i stort sett, enda gången har väl varit om man bakar (hygien) och sen så nu *buuuhhuuu* för jag är gravid och dom börjar vara tajta, men så fort fingrarna är mindre svullna så tar jag på mig dom, känns som något saknas/man är naken utan dom.

Jag har en förlovningsring, morgongåva och vigselring.
    dom är med gravyr, men tjockare än vanlig standard ring, morgongåvan är diamanter runt hela.

• sommarbrud2008

har aldrig tagit av min förlovnningsring o kommer göra likadant med vigselringen tycker inte de ska av heller...

Ps. har inte läst tråden!

• Anja 19 juli 2008

Har den alltid på... (ännu inte vigelringen... får vänta EXAKT 100 DAGAR innan jag har den oxå på fingret).

men jag känner mig naken utan ringen... är så van vid den nu, jag som aldrig kunnat med ringar tidigare...

När jag duschar har jag den på, så det är nog i princip bara av hygieniska skäl när jag lagar mat, som jag tar av den...

• Äntligen är det min tur

Jag har den också alltid på.

Har en slät ring utan krusiduller. får se hur det blir när vigselringen kommer på. Den är det ju en sten på så....

• Sara W

Jobbar som läkare, så majoriteten av dagen hänger ringen i mitt halsband pga hygienpolicyn på jobbet. Dock har flera kommenterat vilket vackert halsband det är, då man trott att ringen varit en del av berlocken. Ringen är precis så stor att den omringar mitt lilla guldhjärta med små diamanter i. Även halsbandet kommer från min blivande man. Saknar dock ringen på fingret hela tiden. Den åker också av när jag diskar, lagar mat (t ex hanterar kött och kyckling eller bakar) och när jag städar.

• Pearldrop

Jag har den alltid på utom då jag jobbar (vården) då har jag den i ett guldhalsband kring halsen..

• frida79

Tar aldrig av mig den. Inte ens när jag renoverat, målat eller annat tuffare arbete.
    Den är märkt av livet med.

• frida79

missade typ av ring.
    Har en helt flack ring i rött guld.

Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?