HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Hemska tanke! Det hade varit en dyr korv.
Hihi, det var kul med korvfabriken. Jag är lite nyfiken på vilken ring i ditt galleri som är din förlovningsring? Den rosa var så fin.
Jag har den på mig utom när jag jobbar (Hygienskäl) och av samma skäl när jag bakar eller håller på med mat.
Den rosa ska jag ha som vigselring, den andra har jag som förlovningsring.
Jag tar av mig ringen när jag:
* Har patientkontakt (är sjukgymnast)
* Duschar
* Sover
* Är svullen om händerna (typ på sommaren när det är jättevarmt)
* Rider (klämmer mig mellan ringarna, har bara förlovningsringen)
* Boxas (har inte vågat prova med ringar, känns bara oskönt att tänka på dem under handsken)
* Hanterar kött, deg m.m. med händerna
* Har sex (ja, de åker oftast av då - ÄVEN med maken (sagt med glimten i ögat så ingen missförstår...)
Ibland om helgerna eller när jag jobbar hemma så tar jag inte på mig ringarna alls, först när jag går hemmifrån åker de på. Min man har samma inställning till sina ringar. Ibland på helgerna gör vi en rolig grej när någon av oss upptäcker att ringarna ligger kvar på byrån eller nattduksbordet och gör en liten förlovningscermoni . Ibland när ringarna åker av så kommenterar vi det med "nu skiljer vi oss"
. Min man har inte sina ringar på när han tränar, jag har mina när jag springer, gympar eller cyklar t.ex. Han blir nästan förvånad över att jag har ringarna på när jag tränar.
För mig är ringarna bara en yttre symbol för att jag är gift, jag känner mig lika mycket gift med som utan. Jag har ingen rund och slät ring utan en ring med en liten fjäder med stenar. Den fastnar i mycket men är väldigt fin och lyxig, och redan när jag köpte den så visste jag att jag inte skulle kunna ha den på hela tiden.
Jag tar altid av mig mina ringar och smyckem (klocka) när jag kommer hem
Sedan tar jag inte på mig dem om jag ska träna eller något annat som sliter på dem.
Jag har alltid tagit av mig smyckena när jag är hemma redan "innan" ringarna. För mig är det lite som att ha jeans hemma, byter alltid om till mysisar
jag tar bara av mig den när jag bakar.Tog inte av den när jag jobbade med färg å maskiner,varför vet jag inte men det kändes inte som att den var ivägen.
Jag tar alltid av min ringen/ringarna på jobbet. (Jobbar inom vården)och skulle def inte vilja ha de bakterier som bildas under ringen för resten av mitt liv. Var med om ett sådant bakterieprov de tog av en ring. Fy faro säger jag bara. Så min ring får allt vackert ligga i badrummet och vänta tills jag slutar.
Det roliga är att jag har gått upp i vikt så min ring är lite liten så jag har ändå en xtra "ring" på fingret ifrån min vanliga ring *skrattar* Men ingen på jobb har tänkt på det. Förrens för ngn månad sedan så de börja gratulera mig för min förlovning (hade den på mig på ett möte) blev helt ställd och svara men jag har ju varit förlovad i över 1 år *S*
Tar även av den när jag duschar (o smörjer in min psoriasis), hanterar kött, bakar, städar med rengöringsmedel.