HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag har på mig min ring för det mesta men inte när jag:
* Duschar
* Lagar mat
* Diskar för hand
Ja det är nog dåå, sover med den och den har blivit en del av handen nu hahaha
Jag har nog på mig den för jämnan....har juh diskmaskin...så behöver inte ens ta av den för det.
För mig handlar det lite om att tanken är att man ska ha den jämt. Mao. om man förlovar sig så ska man ha ringen på tills man får vigselringen.
Fast för mig är det så att jag är förlovad även om jag inte har på mig ringen det är bara en fin gåva från min m2b, så det spelar ingen roll hur mycket jag har på mig den utan jag har mer på mig den för att det är förlovningsringen och för att den är sååå snygg
Jag brukade ta av mig min ring (uppstående diamant) för jag var så försiktig med den, men nu har jag den nästan alltid på mig. Däremot om jag bakar eller städar med starka medel, åker den av!
Dessutom ska jag lämna in den 1 ggn per år för att putsa upp/kolla fattningar.
Jag har på mig ringen jämt utom när jag bakar eller gör något annat kladdigt.
I början hade jag svårt att sova med ringen, kände mig "kvävd" på nåt sätt.Men numera går det också bra, den är ju ganska smal.
Jobbar som sjuksköterska, så ringar och klockor är strängeligen förbjudet. Har den fastsatt på bröstet istället. Nära hjärtat ;)
tar i princip aldrig av mig ringen! känner mig jättenaken utan den! Har hört om många som tar av sig ringen för att dom rädd om den, och sen tappat bort den. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag tappade bort min förlovningsring eller blivande vigselring.... dom betyder alldeles för mycket för mig!
Hmm Smart Man kanske ska anma det
Har du någon bild på din ring, skulle vara kul att se den.
Jag kör med ringen på :D