HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag har min ring på mig jämt!! Tar av den ibland på gymmet då hänger jag den i min halskedja. Min förlovningsring är slät, finns bild i mitt galleri.
Jag har ALLTID på den, förutom när jag knådar deg
Den är till för att användas, och det syns att den är använd! Jag har en slät rödguldsring, som är välvd och sitter jättebekvämt på fingret. Vigselringen blir i samma form, för jag vill ha den på mig jämt också och den välvda formen blev snygg ihop med förlovningsringen, och jag har ju trivts med den!
Ja, min förlovningsring är på jämt och det kommer vigselringen också vara. Jag har en ring i rött guld med fyra diamanter i princessslipning i mitten och tre mindre på var sida om den. Min vigselring kommer nog bli en solitär och eventuellt köper jag då en slät som passar med den och har förlovningsringen på höger hand.
Jag måste ta av mig min förlovningsring varje gång jag jobbar. får inte ha på den under arbetet enligt reglerna..(jobbar inom kök)
jag gillar ju att baka bröd - då är det ju inte så himla praktiskt med ring... annars så är jag kontorsråtta och kan ha ring hur mycket jag vill.
Den sitter på jämt, bild finns i galleriet.
Vi har ringar som ska tåla att sitta på jämt, våra blivande vigselringar är köpta med samma krav
Hmm, visst ja! När jag väl börjar jobba (pluggar nu)kommer jag inte att få ha mina ringar på mig eftersom jag läser till sjuksköterska och då är det ju inte tillåtet
Men på praktiken hängde jag förlovningsringen i halskedjan.. funkar ju så länge man inte kommer jobba på röntgen eller psyk.
Jessica o Daniel skrev 2008-02-13 14:36:30 följande:
Jag jobbar inom vården så det är det ett stort NO-NO att ha ringar,armband och klockor. Förlovning/vigselring är inget undantag. Men löser det som matildaochniklas, får hänga från halskedjan. Tar av när jag ska tvätta händerna, men tar på den med en gång. Lite nojjig över bakterier som kan ligga där, samt att man kan få svamp eller eksem...
jobbar inom äldrevården men pluggar också till SSK