• holabado

HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?

Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?

• Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
  • holabado

Får man inte ha smycket alls inom vården? I vilka typer av vårdyrken då? Vad är reglerna *nyfiken*

• matildaochniklas

Ursäkta om det blir lite OT nu men när är du klar SSK? Blir du klar innan bröllopet?? Jag är nämligen på termin 3 nu och kommer ju att gifta mig mitt i utbildningen.. känns som att alla andra väntar till dom är klara med skolan innan dom gifter sig.

Höstbrud 2008 skrev 2008-02-13 14:43:26 följande:

jobbar inom äldrevården men pluggar också till SSK
  • Tooticki

Vi har våra på jämt, enda undantaget är om vi bakar bröd.

Bild finns i galleriet, de är 6 mm breda och 2-2,5 mm höga.

• Novemberbröllop08

Har oxå på min jämt. Dock blir det till att ta av sig den i maj när vi ska lämna in dom och annat guld när vi köper vigselringarna. Så då blir vi utan ringar i 6 mån men för oss gör det inget, har andra ringar som kan figurera som förlovningsringar om vi vill.

• Höstbrud 2008

Jag har precis börjat termin 3 själv så jag förstår vad du menar. Vi gifter oss i september så jag hinner påbörja 4e termin. Men det känns bra och varför ska man inte kunna göra både och? Att man pluggar tar inte udden av bröllopet... Det enda är väl att man har bättre ekonomi när man jobbar, men vi har sparat och planerat väl.
    när gifter ni er?

• blivande fru Rosenquist

man får inte ha klockor ringar etc i ptient nära vård.. på tex röntgen, psyk e inte ens halsband tillåtna.
    vi får inte ha långa naglar, målade naglar etcheller.. så att ha fina "lösnaglar" e bra att glömma för det e totalförbjudet.

Men med tanke på hur mycket "skit" vi tar i un der ett arbetspass så skulle inte jag vilja ta med det hem efter dagenslut under ringarna..

lägger min förlovningsring hemma då jag inte vill tappa den eller få den stulen om det blir inbrott i skåpet..

• hondafreak

Har på mina jämt, har en slät förlovningsring och det blir en hamrad slät till vigselringar. Tar inte ens av dem när jag bakar. Min sambo är likadan, har på sin /sina jämt, annars får han med mig att göra )))

• sussa84

Vi har våra på oss jämt förutom då vi bakar pizza finns bild i galleriet

• lillapinglan

har den på all vaken tid, får panik av att sova med alla typer av smycken, halsband stryper och fingrar svullnar. Sjukt obehagligt.. kan säkrt vänja sig av med det..
    Tar av mig ringen innan jag går och lägger mig och tar på den direkt på morgonen..

• pallesj

Min förlovningsring sitter alltid på Vigselringen har jag ju inte än hi hi Jag har en stålring med en liten diamant i. Börjar bli lite repig men det står jag ut med

Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?