HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Augusti.. det beror ju pa VILKET arbete man har inom varden, som de säger ovan..
Personligen är det tvärt om för bade maken och mig, vi har ganska släta ringar (min har en liten nedsänkt sten) och maken bär sin nâstan aldrig pa handen och jag bär min ibland bara. (Inte av hygienskäl el dyl, bara för attd et är sa just vi vill ha det) Vi är lika gifta för det
Jag känner mig naken utan min ring! Av hygienskäl tar jag av den när jag lagar mat/städar och för att undvika exem tar jag av den på natten. Just nu är jag dock konstant naken eftersom den är inlämnad för uppiffning inför bröllopet!
Jobbar inom äldrevården men har alltid min förlovingsring på mig, använder alltid handskar :)
Jag kommer alltid bära min, förutom på jobbet som sjukgymnast!Det är för mkt patientkontakt och mkt bakterier fastnar...tänker bära den i en halskedja!men annars på fingreT!
Jag tar bara av mig min vigselring när jag diskar. Jag har en vitguldring med en stor, grön safir (näst hårdaste stenen efter diamant) som sitter "nere i" infattningen så att den inte repas eller fastnar. Jag ville inte ha diamanter, fast de är de mest hållbara stenarna, så jag valde sten noga för att kunna ha på mig ringen jämt.
Jag tar av min ring när jag tränar, lagar mat och bakar. När jag duschar eller badar tar jag också av den så att den inte råkar glida av fingret.
Jag har alltid min släta förlovnigsring på men har upptäckt att det sliter väldigt sen jag började jobba med trädgård och framförallt stenläggning.
Så nu när den släta förlovningsringen putsas upp och komplitteras med ännu en ring med några nedsänkta diamanter så tänkte jag faktiskt anstränga mig och ta av dom när jag jobbar.
Har nu under vintern jobbat inom äldreomsorgen i den privata sektorn och blev dag 1 tillsagd att ta av ringen. Där får man varken ha ringar, klockor eller armband.
Tar av den när jag bakar typ...hade jag haft en ring med "utstående" sten hade jag nog tagit av den när jag jobbade. Sambon måste ta av sig sin ring när han tränar taekwondo
hej!!
kul att se att det är flera SSK-studenter som ska gifta sig mitt i utbildningen. Jag kommer att börja termin 5 efter bröllopet!
Ringar, klockor, lösnaglar är TOTALT förbjudet att använda inom vården även om man använder handskar. Det finns en ny lag som heter Basalhygien 2007:19 som säger detta!
Det är för er egen säkerhet och patientens säkerhet.
Lite off topic men men..
Jag tar av min ring och hänger den i halskedjan när jag jobbar eller praktiserar.
Har en fin 18 k rött guld med tre diamanter i som förlovningsring.
Höstbrud 2008 skrev 2008-02-13 14:51:42 följande:
Ja den lagen följ strängt där jag jobbat i vinter