• holabado

HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?

Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?

• Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
  • Bauti

Jag tar av mig ringarna på dagarna då jag oftast jobbar i lera.
    Men så fort det går så åker dom på igen.

• Blomsterbrud
    Paeonia skrev 2008-02-13 18:05:33 följande:
    Jag har alltid min släta förlovnigsring på men har upptäckt att det sliter väldigt sen jag började jobba med trädgård och framförallt stenläggning.Så nu när den släta förlovningsringen putsas upp och komplitteras med ännu en ring med några nedsänkta diamanter så tänkte jag faktiskt anstränga mig och ta av dom när jag jobbar.Har nu under vintern jobbat inom äldreomsorgen i den privata sektorn och blev dag 1 tillsagd att ta av ringen. Där får man varken ha ringar, klockor eller armband.
    MIn ring lider oxå av min trädgårdsböjelse och blivande och jag nöter en hel del på dem i garaget oxå, vi valde ringar efter hur tåliga de var....
  • jennysnartfru

Jag tar av mig min när jag bakar men inte annars.

• avil

jag har ALLTID min ring på..förutom då jag var gravid o svällde...

• Augusti080808

Ringar, klockor, lösnaglar är TOTALT förbjudet att använda inom vården även om man använder handskar. Det finns en ny lag som heter Basalhygien 2007:19 som säger detta!
    Det är för er egen säkerhet och patientens säkerhet.
    Lite off topic men men..

Som sagt....Jag har alltid min ring på mig. Givetvis tar man av den om man gör sjäklvklara saker som bakar diskar m.m
    Tr av mig den ibland på jobbet vid massage.
    Min är dock helt slät så det är inget som rivs...'
    Sen vet väl alla att det blir bakterier under ringar, armband, halsband etc?!

• Cortado

Oj vad sällan folk tar av sig ringen.

Jag tar av min:
    - När jag jobbar (jobbar med mat)
    - När jag duschar/går på toaletten
    - När jag bakar
    - När jag sysslar med keramik.
    - När jag diskar/annan städning ibland.

Och säkert ännu fler liknande tillfällen.

• Waersta

Jag tar av mig min ring ibland när jag ska sova, den är ganska bred och ibland blir jag irriterad under ringen så då får den vila i badrummet.

• Waersta

När jag jobbade i korvfabriken så tog jag alltid av mig ringen, ville inte riskera att någon köper en korv med min förlovningsring i.

• Miss (snart mrs) A

Ojoj, så många olika sätt det finns, och så roligt vi brudar/blivande brudar gillar att prata om våra ringar och bröllop

Min åker av på natten, både för att jag svullnar och för att låta fingert vila, det blir ju lite instängt bakom ringen annars. När jag bakar eller diskar tar jag också av den och har en liten skål i ett skåp i köket där jag alltid lägger den så den inte försvinner

När jag tvättar händerna är den alltid på, lite vatten och tvål då och då håller den ju bara ren!

• Miss (snart mrs) A

och när jag duschar är den inte på, med schampo på händerna finns alldeles för stor risk att den åker av...

Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?