HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?
Jag tar av mig ringarna på dagarna då jag oftast jobbar i lera.
Men så fort det går så åker dom på igen.
Jag tar av mig min när jag bakar men inte annars.
jag har ALLTID min ring på..förutom då jag var gravid o svällde...
Ringar, klockor, lösnaglar är TOTALT förbjudet att använda inom vården även om man använder handskar. Det finns en ny lag som heter Basalhygien 2007:19 som säger detta!
Det är för er egen säkerhet och patientens säkerhet.
Lite off topic men men..
Som sagt....Jag har alltid min ring på mig. Givetvis tar man av den om man gör sjäklvklara saker som bakar diskar m.m
Tr av mig den ibland på jobbet vid massage.
Min är dock helt slät så det är inget som rivs...'
Sen vet väl alla att det blir bakterier under ringar, armband, halsband etc?!
Oj vad sällan folk tar av sig ringen.
Jag tar av min:
- När jag jobbar (jobbar med mat)
- När jag duschar/går på toaletten
- När jag bakar
- När jag sysslar med keramik.
- När jag diskar/annan städning ibland.
Och säkert ännu fler liknande tillfällen.
Jag tar av mig min ring ibland när jag ska sova, den är ganska bred och ibland blir jag irriterad under ringen så då får den vila i badrummet.
När jag jobbade i korvfabriken så tog jag alltid av mig ringen, ville inte riskera att någon köper en korv med min förlovningsring i.
Ojoj, så många olika sätt det finns, och så roligt vi brudar/blivande brudar gillar att prata om våra ringar och bröllop
Min åker av på natten, både för att jag svullnar och för att låta fingert vila, det blir ju lite instängt bakom ringen annars. När jag bakar eller diskar tar jag också av den och har en liten skål i ett skåp i köket där jag alltid lägger den så den inte försvinner
När jag tvättar händerna är den alltid på, lite vatten och tvål då och då håller den ju bara ren!
och när jag duschar är den inte på, med schampo på händerna finns alldeles för stor risk att den åker av...