• holabado

HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?

Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?

• Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
  • malous

Jag hoppar in lite i ert lilla OT trots att jag pluggar till annat. Anledningen till att vi väntar till efter utbildningen är att vi vill kunna skaffa barn när vi har gift oss och vi vill inte att föräldraledighetsinkomsten skall baseras på CSN (som den gör om man pluggar direkt efter gymnasiet) eftersom det är jättelite pengar. Kanske är fler som tänker så?

Höstbrud 2008 skrev 2008-02-13 14:51:42 följande:

Jag har precis börjat termin 3 själv så jag förstår vad du menar. Vi gifter oss i september så jag hinner påbörja 4e termin. Men det känns bra och varför ska man inte kunna göra både och? Att man pluggar tar inte udden av bröllopet... Det enda är väl att man har bättre ekonomi när man jobbar, men vi har sparat och planerat väl. när gifter ni er?
  • MrsDilley

Jag har en solitaire (förlovningsring) och en vigselring som har diamanter halva vägen runt som sitter så att ringen känns slät. Jag är super dålig på att förklara hoppas ni förstår endå.
    Jag har alltid mina ringar på

• Höstbrud 2008

Malous: Nej men det är bara förståndigt då man vill skaffa barn. Bröllop är ju också stort, men det är också ingen kontinuerlig kostnad. Kostnaderna för bröllopet tar ju slut på bröllopsdagen. Skaffa barn är ju lite större och kräver mer av en och inte bara ekonomiskt. Så att man väntar till efter utbildningen är ju bara klokt.

• matildaochniklas

Vi gifter oss också i september, så jag hinner också börja termin 4.
    Vi vill inte vänta med att gifta ossså det känns jättebra fast jag kommer gå i skolan då Skönt att höra fler som tänker så. Jag förstår absolut att man väntar med barn tills utbildningen är avslutad, det tycker jag är klokt!