• holabado

HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?

Jag gillar tanken på att den sitter på jämt, ni som har det så - vilken typ av ring har ni?

• Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?
  • malous

Jag hoppar in lite i ert lilla OT trots att jag pluggar till annat. Anledningen till att vi väntar till efter utbildningen är att vi vill kunna skaffa barn när vi har gift oss och vi vill inte att föräldraledighetsinkomsten skall baseras på CSN (som den gör om man pluggar direkt efter gymnasiet) eftersom det är jättelite pengar. Kanske är fler som tänker så?

Höstbrud 2008 skrev 2008-02-13 14:51:42 följande:

Jag har precis börjat termin 3 själv så jag förstår vad du menar. Vi gifter oss i september så jag hinner påbörja 4e termin. Men det känns bra och varför ska man inte kunna göra både och? Att man pluggar tar inte udden av bröllopet... Det enda är väl att man har bättre ekonomi när man jobbar, men vi har sparat och planerat väl. när gifter ni er?
  • MrsDilley

Jag har en solitaire (förlovningsring) och en vigselring som har diamanter halva vägen runt som sitter så att ringen känns slät. Jag är super dålig på att förklara hoppas ni förstår endå.
    Jag har alltid mina ringar på

• Höstbrud 2008

Malous: Nej men det är bara förståndigt då man vill skaffa barn. Bröllop är ju också stort, men det är också ingen kontinuerlig kostnad. Kostnaderna för bröllopet tar ju slut på bröllopsdagen. Skaffa barn är ju lite större och kräver mer av en och inte bara ekonomiskt. Så att man väntar till efter utbildningen är ju bara klokt.

• matildaochniklas

Vi gifter oss också i september, så jag hinner också börja termin 4.
    Vi vill inte vänta med att gifta ossså det känns jättebra fast jag kommer gå i skolan då Skönt att höra fler som tänker så. Jag förstår absolut att man väntar med barn tills utbildningen är avslutad, det tycker jag är klokt!
    Höstbrud 2008 skrev 2008-02-13 14:51:42 följande:

Jag har precis börjat termin 3 själv så jag förstår vad du menar. Vi gifter oss i september så jag hinner påbörja 4e termin. Men det känns bra och varför ska man inte kunna göra både och? Att man pluggar tar inte udden av bröllopet... Det enda är väl att man har bättre ekonomi när man jobbar, men vi har sparat och planerat väl. när gifter ni er?
  • Trisen

Jag jobbar också inom vården, på ett vårdhem för förståndshandikappade, men tar aldrig av mig ringen. Egentligen borde jag det, men det gör inte chefen eller nån annan heller. Jag hjälper dem att sköta hem och hygien men inte egentlig sjukvård så det är inte så farligt. Inte tar man ju bort ringen när man sköter hemmet heller så...

• 2580

Jag har alltid pa min forlovningsring, trots att jag har 10 diamanter pa den, vill inte riskera att ta av mig den varje gang jag tvattar handerna eller liknande och bli av med den. Min kille tappade bort sin ring genom att gora sa. Jag blev saaa ledsen nar han berattade, mitt hjarta gick i tusen bitar:(.

• dimma

Jag tog av mig förlovningsringen endast när jag rullade köttbullar de första fyra åren
    Nu är jag halvvägs in i tandläkarutbildningen, så då åker den av i stort sett varje dag. Och så kommer det att vara resten av livet... Trist. Jag har funderat på hur jag ska göra för att inte tappa bort ringarna. Vill helst ha dem på mig - kanske knäppa fast dem i en halskedja på något sätt?

• hannapanna2008

Jag tar av min när jag tränar och när jag bakar.

• Augusti080808

Jag har min ring på mig alltid. Dag som natt.
    På smycka där vi köpte våra ringar sa dom att man inte ska sova med ringen för den bilr sliten o man ska ta av den när man diskar o allt va det va. Det har jag aldrig gjort.
    JAg jobbar inom vprden o förlovningsring får man iaf ha på mitt jobb. O på de flesta ställen i min kommun iaf.
    Så visst få man ha ring på sig inom vården
    Vi har 18 k guld förresten...*S*

• Ickaflicka

Jag har alltid på min, enda undantaget är matlagning, min blivande man jobbar inom vården (operation) och har bara ringen privat. Vi har enkla släta förlovningsringar, ganska tjocka, jag kommer att ha stenar i vigselringen, men alltid ha båda ringarna på mig.

Svar på tråden HUr många har förlovningsring/vigselring på hela tiden, dvs tar aldrig av den?