• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • paradisfågel

Oj, de e ju inte grannhuset precis:-P

• ohlala

sen så verkar dt som om 0 (ok typ 5) människor gifter sig på norra öland så jag tänkte ge alla mina anteckningar till typ ölandsbladet/ölands turist info så de har om ngn skulle vilja veta vem av hårfrissorna som är bäst eller hur f-n man hittar ett liveband i löttorp med omnejd som kan spela till 04 hade inte våra svärisar bott där hade vi vetat typ nada

• ohlala

sen så verkar dt som om 0 (ok typ 5) människor gifter sig på norra öland så jag tänkte ge alla mina anteckningar till typ ölandsbladet/ölands turist info så de har om ngn skulle vilja veta vem av hårfrissorna som är bäst eller hur f-n man hittar ett liveband i löttorp med omnejd som kan spela till 04 hade inte våra svärisar bott där hade vi vetat typ nada

• paradisfågel

Ibland är svärföräldrarna helt kanon Var på min sambos gammelmormors 90-års kalas i lördags, o vi hade gått ihop o köpt en stor blomma med min "svärfamilj" o hans kusins familj.. Sen var frågan hur kortet skulle undertecknas.. För som min sambo uttryckte de "skriver vi bara familjen xx o familjen xx så kommer ingen fatta att anna också e me på de". O då svara svärmorsan "anna ingår ju i MIN familj" Vad annat kan man säga än att man har en härlig svärmor?

Har ni hittat ett live-band som spelar till 04? En skitbra idé att låta turistbyrån/lokaltidningen få ta del av infon!

• Fenixx

jättebra att skicka ut i god tid och ge förslag på mer saker på öland!!

vi kommer också skicka ut våra i god tid då det är i semestertider och så folk hinner få tid på sig att skaffa kläder då vi kommer ha det som önskemål men inget krav att klä sig i temat.
    på våran hemsida kommer finnas länkar med ställen att köpa, hyra eller mönster att sy sina egna kläder.(är ju enkla modeller för dem som kan sy)

• paradisfågel

Klädlänkar var också en bra idé
    Vi kommer att ha förslag på boende på våran hemsida. Var vi än kommer vara så kommer folk få åka en bra bit (dock inte så långt som ohlalas gäster). Vi kommer även att ha en karta och "vet och etikett" på vår hemsida. T.ex. att det inte är ok att bjuda in en flickvän/pojkvän på bröllopet, utan att inbjudan gäller endast de som har fått den (har läst på flera ställen här på BT om folk som bjudit in sig själva, eller velat bjuda med andra på bröllop).

• mysifer

paradisfågel: supersmart med vett och etikett så att man slipper folk som bjuder in sig själva

vi ska också ha länkar till boende med prsiupgifter och sådär. tänkte skicka inbjudningarna i god tid så att folk hinner fixa kläder till vårt med. kanske lånar länkarna av Fenixx

• ohlala

bland det smartaste med vett o etikett. vi har ju så mycket "utlänningar" som kommer också...
    jag skall nog lägga till en sån med. thanx, paradise!

• Fenixx

klart vi får dela klädlänkar som har liknande tema mysifer.

vårat festställe ligger lite utanför boendeställen och sen när det nästan lika långt till boende som hem för många. ska se om vi även ska lägga in med nummer till taxi om några vill dela stortaxi hem. nåt boendeförslag kommer vi säkert skriva med ocså.
    smidigt att ha hemsida med möjlighet att lägga in mer om allt då man inte vill ha för "kladdigt" i inbjudninskorten.

• ohlala

vi skall ha väldigt enkela inbjudningskort typ kom o hedra vigseln blablabla mellan S och M tralala där och där ratata osa senast då och då för mer info kolla på www.hemsida.se tjalala

Svar på tråden fler 2010?