• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • paradisfågel

Bor i dalarna.. Men det verkar som att det blir bröllop för vår del i stockholmstrakterna.. min sambos röst får väga ganska tungt i valet av plats då det verkar betyda mer för honom VAR vi är än vad jag känner att de gör för mig.. Har stått mellan Tjolöholms slott i Göteborgstrakterna och Ekebyhovs slott i Stockholmstrakterna.. Men verkar som att han faktiskt har bestämt sig för något nu

Är era karlslokar med på ett hörn i planeringen eller det är endast ni som planerar o fixar o donar?

• ohlala

nej, nej min m2b är med massor och planerar. men mest om festen, bar, mat och vart vi skall vara.

jag är mer inne på inbjudningarna, dekorationer och sånt som han sagt att han ABSOLUT inte är intresserad av...

• paradisfågel

Haha ungefär som här då med andra ord.. Lr nja, de han bryr sig mest om är var vi ska vara, bröllopsresan o så tårtan haha

• ohlala

haha jaaa min m2b ville absolut ha källa gamla kyrka på öland som är en kyrka från 1100talet. sen var det viktigt med bar på festen men eftersom de flesta inte riktigt vet när man skall sluta i min m2bs manliga umgängeskrets så har vi satt ett "osynligt" tak på typ 5 drinkar per man eller att bartendern säger ifrån att nu har du druckit tillräckligt. efter 5 drinkar är jag redlöst onykter så jag räknar med att en medel man är lullig iallafall.

• paradisfågel

Haha min m2b hade mer krav på var själva festen skulle vara.. Att det ska vara på en herrgård eller ett slott. O han ville gärna att vi åkte häst o vagn till festen. O att de skulle vara en stor fest! Så att många blev avis haha!

Ungefär så reagerar jag också på alkohol, räcker med några drinkar o sen e de kört för min del.. Nånting man får tänka på under den dagen haha.

Betalbar, fri bar eller bar till självkostnadspris?

• Fenixx

ja här hemma är det mest jag som planerar för saker och ger honom ideér och smakråd vad han tycker om låtar, mat osv. men vi har väldigt lika smak och hittils så har vi tyckt samma om allt. men lär säkert bli något att "slåss om"

vi kommer ha att vi bjuder på dricka till maten sen får folket handla själva. men får se om vi kommer ha köpt själva och ha en egen bar eller vi har via restaurangen. (där vi ska vara får man ha med egen sprit nämligen)

men man har ju hört skräckhistorier om jättefulla som förstört festen.

• Fenixx

ja året efter vi gift oss ska vi också iväg till medeltidsveckan på gotland! så vi kanske ses mysifer.
    dock kommer vi ha barnen med oss och hyra ett hus/stuga. kan bli skoj.

OJ ja man har hört om dyra priser i stockholm, men inte lite pengar ni sparar in där! och låter som mycket mysigare att ha det på öland med för den delen.

• paradisfågel

ohlala, jag är ganska nyfiken. vilka poster eller delar är det som ni sparar in mest på att välja öland istället för stockholm?

fenixx, det låter väldigt praktiskt att man får ta med egen dricka till restaurangen..

• ohlala

ja alltså anledningen till att vi sparar in också är att svärmor har en ekogård på öland med får och lamm och efter att ha ätit hennes lammstek nu när vi var där i påskas så fanns det inte en oxfile eller svärdfisk tanke kvar i huvudet! Det var det godaste jag ätit och då kan jag säga att jag bott på en hel del platser i jordens alla hörn! vi ville ju såklart ha hennes ekolammstek! sen också för att bevisa för våra utländska gäster att det inte behöver vara krångligt eller så bara för att det är ekologiskt (speciellt de från USA). Kuvertprisen i stockholm för trerätters är 500 och uppåt utan alkohol i de trakter vi bor/kunde tänka oss medans cateringen på öland tar ca 170 för förätt och efterätt... sen så kostar bröllopsnattssviten 1500 på öland och typ 4000 i sthlm.
    sen tänkte vi ha max 5 drinkar istället för helt fri bar och det sparar in en hel del + att lokalkostnad i sthlm skulle kosta 12000 medans den på öland kostar 5000 eller ngt...

man får inte sådan extrem ångest då heller . sen har jag ju inte vart på öland innan jag träffade M men det är klart en av de vackraste platser jag satt min fot på och med mest soldagar i sverige.

• ohlala

jag har personligen inte sett ett 3 rätters kuvert under 500 per pers i sthlms trakten som har någorlunda rykte och schysst serivce...på djurgården kostar kuverten 1995 (japp, du läste rätt, ettusenniohundranittiofem kronor per kuvert) på hasselbacken (3 rätters, lokal och 4 glas vin + 1 glas champagne och MINST 60 pers)...i rest my case och FATTAR inte hur de kan gå runt...

Svar på tråden fler 2010?