• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • mysifer

samma här, runt 40 gäster men hoppas på färre.

• paradisfågel

Humlan66: Förstår att du ville vänta lite!

Fenixx: Okay, då är jag me. Tack för tipset! Ska ha det i åtanke till när vi ska bestämma fotograf..

En midsommarnattsdröm: Vi har för tillfället 73 gäster på listan (var långt över 80 innan). Så ganska stort tror jag det kommer bli..

Har ni bestämt om ni ska ha en borglig vigsel eller en kyrklig?

• Humlan66
    Fenixx skrev 2008-03-31 14:09:30 följande:
    ja men det kan jag förstå!! vad kommer du göra annorlunda nu vid planeringen så för bröllop? något du missade/glömde/vill ändra så att säga? om du har något bra tips?
    Det kommer att bli så annorlunda denna gången för mig för förra gången planerade jag bröllopet precis efter en cancerop. jag fick beskedet att jag ej kunde få några barn .Egentligen skulle vi inte ha gift oss alls men kroppen fungerar så konstigt efter en sådan sjukdom, jag fick för mig att det är lika bra vi gifter oss för nu kommer ingen annan att vilja ha mig. Jag grävde in mig totalt i planeringen så när den dagen väl kom va jag totalt slut.. helt färdig och det syns på bröllopskorten

Så tänk på det att inte köra slut på er själva före dagen D . det är det bästa tipset faktikst så ni kan njuta av dagen.Delegera det ni kan och efter bröllopet se till att det inte bara blir helt dött.. det vart det för mig . jag hade planerat så länge så när måndagen kom och mannen gick till jobbet så satt man där.,. jaha nu då lixom :-/

Men nu har jag ju mött mannen som har det största hjärtat , så snäll och omtänksam. jag trodde inte sånna män fanns. dock är han yngre än mig men våran åldersskillnad funkar rätt bra

kommer jag på nått mera att tipsa om så skriver jag mera sen
  • mysifer

borgerlig utomhusvigsel blir det för vår del.

• Fenixx

men vad tråkigt humlan med allt runtomkring dig så!!

vi får stötta varandra här inne och se till att vi alla får en underbar dag att se fram emot.

• paradisfågel

Humlan66: Va tråkigt o höra! (Inte om att du känner att du funnit om mannen i ditt liv, för det är verkligen bra ) Jag hoppas att de känns bättre nu!

• mysifer

ja vi får försöka hålla varandra på jorden så att vi kan njuta ordentligt när den stora dagen väl kommer.

hoppas verkligen att det blir bättre nu andra gången humlan! låter som att du har fått tag på en underbar karl!

• Fenixx

vi hade planerat för en borgerlig utevigsel.

men nu hittade jag en förening som kan hjälpa oss och hade kontakt med kyrkan om vi vill ha hästar, stor roddbåt utklädd med grönt och det tillhör kyrkan tydligen vad jag förstodd. men fördelen var också att prästen själv kommer vara uppklädd i temakläder så kommer se så passande ut.

så då vi inte är jättenoga så med vilket håll så verkar det som det blir med präst, dock fortfarande ute.

• paradisfågel

Okay, vi har pratat om att ha bröllopsfesten på ett slott eller en herrgård (min sambos önskan) och kommer då gifta oss antingen i en närliggande kyrka eller ute i trädgården till stället..

• Fenixx

låter fint paradis!

våran vigsel kommer ske vid en slottsruin och om vi får till det så finns det en stor festsal som fortfarande är såpass bevarad och skyddad så man kan ha festen där.
    våran restaurang skulle hjälpa till att få till allt bra då dem haft vigslar där förut.

så kommer bli ett annorlunda bröllop och fest för våra anhöriga...men är så rätt för oss.

Svar på tråden fler 2010?