• BLOMMA81

Alla andra blir gravida utan jag

Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan, vet att det kan ta tid.
    Men nu har en av mina bästa vänner blivit gravid o för henne gick det jätte fort. Gläds med henne men kan inte låta bli och vara lite svartsjuk.
    Vill ju så gärna oxå vara där, e det nån som vill ge lite tips på hur man kan hjälpa naturen på vägen eller som vill dela med sig av sina erfarenheter i ämnet, skulle bli så tacksam.
    Behöver piggas upp lite.

• Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag
  • Zozo

Hmmm.. ja det hade definitivt varit första gangen jag skulle ha velat HA mens

• ElinJonas

Jag slutade äta p-piller för snart 2 år sedan.....ingenting händer...börjar tro att det inte går helt enkelt. Vi har pratat om att gå och kolla upp det, men vi ska vänta till efter bröllopet.
    Känns lite trist när nu alla kompisar börjar bli gravida eller planerar för fullt.

• Dreams are comming true

Hej tjejer!!!
    Här är en som har fått kämpa i 2 år, men till slut lyckades!
    Mitt tips är att absolut uppsöka en fertilitets läkare som kan hjälpa till, jag fick medicin som satte igång min mens och ägglossnig. Till slut lyckades vi med hjälp av ägglossnings sprutor.

Om ni har några frågor, så är ni välkomna att fråga mig!
    Lycka till!

• ElinJonas

hur länge väntade ni med att gå till en läkare?
    Sprutor låter läskigt tycker jag, finns det andra mediciner?
    Behövede din pojkvän/man göra något?
    Många frågor nu

Dreams are comming true skrev 2008-01-17 12:44:13 följande:

Hej tjejer!!!Här är en som har fått kämpa i 2 år, men till slut lyckades!Mitt tips är att absolut uppsöka en fertilitets läkare som kan hjälpa till, jag fick medicin som satte igång min mens och ägglossnig. Till slut lyckades vi med hjälp av ägglossnings sprutor.Om ni har några frågor, så är ni välkomna att fråga mig!Lycka till!
  • Bellanote

jag tar med sprutor det är inte så fraligt fktiskt.

dreams hur lång tid tog det för er efter ni började ta sprutor som ni lyckades??

• Virvel

Vi gick efter ett år. Jag tog också sprutor men det är inte så farligt som det låter. Dom jag fick är som en diabetespenna, en liten, liten nål som du sticker i fläsket på magen.

Om dom vill att du ska göra inseminering så måste killen såklart lämna spermaprov. Sambon fick gå in i ett litet rum, bor man nära kliniken så har jag för mig att man kan fixa det hemma och ta med sig.

ElinJonas skrev 2008-01-17 13:48:47 följande:
    hur länge väntade ni med att gå till en läkare?Sprutor låter läskigt tycker jag, finns det andra mediciner?Behövede din pojkvän/man göra något?Många frågor nu Dreams are comming true skrev 2008-01-17 12:44:13 följande:
  • ElinJonas

Hur långt tid tog det efter du börjat med sprutorna till du blev gravid?

Virvel skrev 2008-01-19 07:15:15 följande:
    Vi gick efter ett år. Jag tog också sprutor men det är inte så farligt som det låter. Dom jag fick är som en diabetespenna, en liten, liten nål som du sticker i fläsket på magen.Om dom vill att du ska göra inseminering så måste killen såklart lämna spermaprov. Sambon fick gå in i ett litet rum, bor man nära kliniken så har jag för mig att man kan fixa det hemma och ta med sig.
  • Virvel

Sprutorna började jag med inför en inseminering. Tyvärr tog inte den. Sedan blev jag gravid på naturlig väg men fick missfall i vecka sex. Efter det så hade vi precis påbörjat behandling inför provrörsbefruktning när jag blev gravid på naturlig väg.

ElinJonas skrev 2008-01-20 16:48:38 följande:
    Hur långt tid tog det efter du börjat med sprutorna till du blev gravid?
  • ElinJonas

Oki, märkligt hur det kan gå som det går. Jobbigt med missfall, men jag tycker man hör ganska många som har varit med om det.
    Skönt att du blev gravid på helt naturligt väg till sist!

Virvel skrev 2008-01-20 17:37:49 följande:
    Sprutorna började jag med inför en inseminering. Tyvärr tog inte den. Sedan blev jag gravid på naturlig väg men fick missfall i vecka sex. Efter det så hade vi precis påbörjat behandling inför provrörsbefruktning när jag blev gravid på naturlig väg.
  • Bluebride

jag har ju haft missfall 2 gånger och jag går på pergotime, hormonpiller för att stimulera ägglossning, än så länge har det inte gått, den här månaden blev det en miss då killen skulle lämna spermaprov samma dag som jag hade ägglossning.

• Juni2009

En fråga till er ala.
    Använder ni ÄL-tester?

Om inte så tycker jag att ni kan göra det då får ni veta vilken dag som är mest ÄL = lättare att bli gravid.

Lycka till!

• Bluebride

äl-stickorna har hittils aldrig gett utslag, dessutom går jag nu på dubbla pergodoser

Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag