• BLOMMA81

Alla andra blir gravida utan jag

Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan, vet att det kan ta tid.
    Men nu har en av mina bästa vänner blivit gravid o för henne gick det jätte fort. Gläds med henne men kan inte låta bli och vara lite svartsjuk.
    Vill ju så gärna oxå vara där, e det nån som vill ge lite tips på hur man kan hjälpa naturen på vägen eller som vill dela med sig av sina erfarenheter i ämnet, skulle bli så tacksam.
    Behöver piggas upp lite.

• Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag
  • Bellanote

lycklig jag fick gå vidare till sprutor efter pergo.. konstigt att en del får gå direkt till ivf sen. jag har sammanlagt 6 försök med sprutor sen blir det provrör.

• lycklig78

Vad menar du med sprutor? Jag skulle tydligen kombinera spray och sprutor innan de tar ut äggen....? Det är väldigt olika vilken läkare man kommer till. Min kompis "började" samtidigt som mig och hon har gjort IVF på 16:e försöket nu och är gravid. Under tiden har jag fått stå i kö... Ändå har hon 3 barn sen tidigare. Jag unnar henne verkligen, men tycker snart det är min tur..

• janna78

Hej till er alla=)
    Jag vet verkligen hur jobbigt det är att försöka att bli gravid, och den ena efter den andra ringer och berättar att dom är gravida, och visst är man glad för deras skull, fast samtidigt blir man påmind om sitt egna misslyckande.

Jag och min sambo, försökte i flera månader att bli med barn. Men när vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss, och alla mina tankar gick till att planera bröllop, då blev jag gravid. Så det tog mig 10 månader att bli gravid. Så istället för bröllop så fick det bli en bebis i stället. Fick en underbar dotter, och nu ska gifta oss den 10maj, istället.=)

• Bellanote

lycklig din kompis betlar nog själv då för sveriges landsting betlar inte för syskon försök.. och de ger 2-3 försök 16 låter riktigt mycket då det kostar ca 15,000 per försök om man inte köper paket 3 för 30,000..

de sprutor man får vid ivf är de jag tar men utan ivf och näs spray.. så vi försöker själva istället.

• lycklig78

Nix hon betalar ingenting. Detta är med man nr 2 så hon får det gratis. Det kostar varje gång man tar ut äggen, inte för varje gång man sätter tillbaks. Så jag menar att hon satt tillbaks ett 16 ggr.

• Miss Blue

Ja du det är inte lätt det här...
    Med mitt ex försökte vi i ca 1,5 år, jag åt Pergotime (har PCO) men det hände ingenting. Som tur är hade jag kontakt med världens underbaraste sköterskor på kvinnokliniken som stöttade och var hur gulliga som helst. Jag vet med facit i hand att jag blev FÖR engagerade med att jag skulle bli gravid. Blev nästan manisk och kollade barngrejer och fantiserade osv. Ibland kan det påverka psykiskt att man tänker för mycket på att det ska BLI. Nu står jag här med min underbara blivande man och vår snart tvååriga son! Han blev till utan piller och hjälpmedel! Jag bestämde mig efter jag lämnat mitt ex att jag aldrig mer ville hålla på med piller osv utan skulle jag bli med barn skulle det bli "naturligt" annars fick det vara. Det hade varit en sån jobbig tid innan så jag kände att jag inte orkade EN gång till...
    Vi (jag och min M2B) bestämde att jag skulle sluta med p-piller och sen fick vi se. Jag var helt inställd på att det INTE skulle bli nåt, vi började t om planera bröllop. EN MÅNAD efter att jag slutat med piller blev jag gravid!! Jag tror att det berodde enormt mycket på att jag inte TÄNKTE alls på att bli gravid, jag planerade ju bröllop!!!!
    Oj det blev långt nu.....
    Men mitt råd är (det har bara gått 3 månader) ta det lugnt, oftast tar det upp till ett år att bli gravid. Jag VET att det är jättejobbigt när folk runt omkring blir gravida, man är extra känslig när man försöker själv, tro mig jag vet!
    Försök slappna av (är skitsvårt!) och låt naturen ha sin gång. Tycker ni däremot att det går för länge, kontakta någon kvinnoklinik och prata med någon. Bara det kan kännas bättre!! Lycka till och jättestor kram!!!

• Miss Blue

...för att inte tala om alla gravtest jag tagit (första omgången) för jag trott att jag var gravid.....man blir nojjig!!!

• lycklig78

Nojjig är ordet!! Staten har fått in mycket pengar på alla mina gravtest

Det känns skönt att planera bröllop, för precis som miss Blue säger så tänker man då på annat. Nästan så det känns skönt om det kunde bli efter bröllopet eller precis innan.

Vore otroligt skönt att slippa alla hormoner för det är inte kul det heller.

• Prinsessa av Lyckoriket

Inressant tråd det här. Konstaterar avundsjukt *grrr* att de flesta av er verkar vara SÅ unga. Jag har passerat 38 och hade allvarligt funderat på "stork-klinik" (och därmed att bli singel-mamma), när M2B dök upp i mitt liv i somras. Slutade med p-piller (efter att ha ätit p-piller under större delen av mitt vuxna liv) i november och det nya året inleddes med första mensen Nu hoppas, hoppas, hoppas vi att det inte skall vara för sent för oss "gamlingar" utan att vi skall förunnas en liten familj. Bröllop är planerat till juli och skulle bröllopsklänningen behöva läggas ut över magen blir det världens största bonus. Är det fler här som planerar bröllop och jobbar på en baby samtidigt?

• mrsD

skrev o va lite orolig här för ett tag sen, tror kroppen tog åt sig när jag skällde på den, för jag fick mens igår *asg*

sjukt.

Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag