• BLOMMA81

Alla andra blir gravida utan jag

Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan, vet att det kan ta tid.
    Men nu har en av mina bästa vänner blivit gravid o för henne gick det jätte fort. Gläds med henne men kan inte låta bli och vara lite svartsjuk.
    Vill ju så gärna oxå vara där, e det nån som vill ge lite tips på hur man kan hjälpa naturen på vägen eller som vill dela med sig av sina erfarenheter i ämnet, skulle bli så tacksam.
    Behöver piggas upp lite.

• Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag
  • BLOMMA81

vad e det o hur får jag tag på det?, snälla berätta mer om hur det funkar.

• Waersta

Rosenrot kan påverka så du får ägglossning, gör dig piggare osv.
    Hälsokosten, men borde finnas på nätet också.

Lycka till!

• BLOMMA81

Waersta tack för tippset skall genast kolla upp det.

Någon annan som vill dela med sig?

puffar.

• Linda o Erik

Kan inte säga annat än att jag sitter nästan i samma situation. Jag vill sååå gärna ha barn, och bli gravid, men min sambo vill inte än. Jättemånga gammla klasskamrater har fått barn, flera har tom två eller tre barn. Det går inte en dag utan att jag hoppas hoppas på att han ska säga att han vill. Förstår hur du känner, man känner sig verkligen elak som är så avundsjuk, men vad ska man göra?
    Jag har också hört att rosenrot är bra! Kör på det och lycka till :)

• milla1982

vi har oxå börjat försöka, har inte haft min första ägglossning än *segt*, har nämligen ganska långa cykler....

har läst på andra forum att det i genomsnitt tar ca 7 mån för ett par att bli gravida, mycket skall tajma... så du behöver inte var orolig, även om jag förstår att det är lite jobbit att det går så fort för "alla andra"...

ett tips som jag kan ge är att köpa ägglossningstester och få superkoll på din cykel, så att ni kan tajma in ägglossningen, det finns billiga på testlagret.se

Dett kan du läsa MYCKET om på Familjeforum....

• 20080301

Det tog mig ett år att bli gravid när jag slutade med mina p piller. så häng i där det ger sig
    lycka till

• Bluerose

Vi försökte få barn i två års tid, trodde jag skulle ge upp många gånger. Vi fick tid för provrör och samma vecka som tiden kom upptäckte vi att jag var graivd :). Det gick åt många tester för att verkligen tro på att det var två streck på stickan :)

• BLOMMA81

Tack för alla svar.

Linda o erik: hoppas att han snart kommer på andra tankar, själv har jag lyxen att vi båda va redo samtidigt, håller tummarna för dig.

Milla1982: hur funkar sådana stickor?

Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag