• BLOMMA81

Alla andra blir gravida utan jag

Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan, vet att det kan ta tid.
    Men nu har en av mina bästa vänner blivit gravid o för henne gick det jätte fort. Gläds med henne men kan inte låta bli och vara lite svartsjuk.
    Vill ju så gärna oxå vara där, e det nån som vill ge lite tips på hur man kan hjälpa naturen på vägen eller som vill dela med sig av sina erfarenheter i ämnet, skulle bli så tacksam.
    Behöver piggas upp lite.

• Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag
  • Virvel

Jag tyckte också det var jättejobbigt med alla som var gravida. Glad för deras skull så klart men åh så ont i hjärtat för vår egen.
    Bara att bita ihop och kämpa på. Det ordnar sig ska du se.

Bluebride skrev 2008-01-11 00:07:16 följande:
    Här är en till som har det jobbigt, jag går nu på pergotime som hjälper mig att få ägglossning. Tyvärr det mesta av mitt problem egentligen sitter i huvudet att man inte kan koppla bort det men det är svårt när man inte ser annat än just nyblivna mammor och stora magar. Jag hoppas jag kan få någon bra sysselsättning, förhoppningsvis jobb som kan få mig att tänka bort det. Har varit gravid 2 ggr, tyvärr har båda slutat i tidiga missfall, v7 och v5.
  • Tinga

CattiM - jag skulle absolut råda dig till att kontakta en gynekolog för undersökning! Själv har jag också oregelbunden mens och relativt långa cykler (mellan 35 och 45 dagar) och jag fick diagnosen PCO-S hos min gynekolog. Det innebär att man har problem med ägglossning, och att den ibland uteblir.

Själv fick jag behandling med Pergotime (ägglossningsstimulerande medicin) och blev gravid första gången jag behandlades med det. Då hade vi försökt i drygt ett halvår på egen hand, utan att lyckas.

• Bluebride

Hej, kan ju svara att pergotime eller pergo som det ofta näms på FL, PG kallar läkarna det är ett hormonpiller som ska hjälpa igång ägglossningen för oss som inte haft någon, min hade tyvärr hoppat över några månader. Jag bor nu mellan Gnesta och Flen, kommer från norrort (sthlm) från början. Jag har jobbat med lite allt möjligt. Senaste var registrerare på skatteverket i eskilstuna och dessförinnan ett litet teleföretag i Upplands-Väsby, hur så? *nyfiken*

Tack Virveln, jag önskar jag kunde få hjärnan att sluta tänka på barn hela tiden, är väl därför det inte har funkat också

CattiM skrev 2008-01-11 07:13:48 följande:
    Kom till jobbet nu och det första jag gjorde var att se om någon skrivit efter mig. Glad blev jag av att se er meddelanden. Inte glad för att ni bär på samma oro som jag förstås, men glad för att man inte är ensam. Det finns nån att prata med. Vad är pergotime??Bluebride: Var bor du nånstans och vad har du jobbat med tidigare?kram!
  • Bellanote

bluebride vet hur det är. man ska inte tänka på det och endå gör man det.. pergo funkade inte på mig är därför inne på sprutor nu. suck,, jag är väldigt svårbehandlad som min läkare säger..

• Virvel

Det är bara så att man tänker väldigt mycket på barn när man är i en sådan situation. Ärligt, hur lätt är det att inte göra det när man går på hormoner för att bli gravid, gör insemineringar på fertilitetsklinik, pratar med läkare om graviditet osv. Vem som helst blir väl lite hjärntvättad till slut.

Bluebride skrev 2008-01-11 17:05:53 följande:
    Hej, kan ju svara att pergotime eller pergo som det ofta näms på FL, PG kallar läkarna det är ett hormonpiller som ska hjälpa igång ägglossningen för oss som inte haft någon, min hade tyvärr hoppat över några månader. Jag bor nu mellan Gnesta och Flen, kommer från norrort (sthlm) från början. Jag har jobbat med lite allt möjligt. Senaste var registrerare på skatteverket i eskilstuna och dessförinnan ett litet teleföretag i Upplands-Väsby, hur så? *nyfiken*Tack Virveln, jag önskar jag kunde få hjärnan att sluta tänka på barn hela tiden, är väl därför det inte har funkat också
  • mrsD

har inte läst hela tråden, men här e en till som vart utan p-piller i 4 mån o ännu inte fått tillbaka sin mens..
    Blev lite orolig, men känns bättre nu när man ser att man inte är ensam!

sitter just nu me ett gravtest framför mig, har ännu inte vågat testa.. sambon har såå höga förväntningar o jag gör d mest för o vet säkert.. men eftersom ingen mens har visat sig o jag inte känner av ngt så e väl chanserna minimala.. suck, skulle aldrig sagt att jag skulle göra testet..

• Bellanote

mrsD ta inte testet på kvällen det ska tas med morgon urin den första morgon pissen du vet..

• mrsD

Bellanote - fast på detta testet så stod d att d inte spelade ngn roll.. har tagit d o d va som jag trodde negativt.

• Thailand 08

Min "lilla" höll vi på från 89-93! Men hon damp ner lagom till fars dag :)Min första tog sej ca 3 mån. efter jag slutat med p-piller och han blir 25 i år :)

• lycklig78

Har precis testat pergotime i 3 månader och det funkade inte heller

Ska in för provrör under våren. Vi har försökt i snart 3 år. Jättejobbigt!

Svar på tråden Alla andra blir gravida utan jag