• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • nilia

Japp måtten tycker jag är viktigare än vågen! Har gjort fina små tabeller till mig och min sambo så att vi kan fylla i vecka för vecka så att man ska se om man tappar någon cm=)
    Eftersom jag kör mycket styrketräning så tappar jag nog inte så många kilon. Men cm hoppas jag!

Bra sida du länkade till!

• Blomsterbrud

Nu har mitt kämpande med att avstå mina älskade coca cola börjat göra nytta, magen börjar tydligt krympa och förlovningsringen sitter lösare...
    HUUURRRRAAAA VAD JAG ÄR BRA!!!!
    Detta i stort sett bara genom att drastiskt minska cola intaget.
    Inte illa, nu blir jag ju klart sporra att fortsätta och skärpa mig ännu mer,inte illa på två veckor måste jag säga...

Jag ska inte titta på vågen utan bara gå på hur det känns i kläder och ser ut...

• Äntligen är det min tur

Härligt blomsterbrud!!! Heja heja!!

Mitt cola light är värre än någonsin. Men bara min flytt är klar så.... ( Håller på o flyttar mitt företag mitt i allt annat kaos!!)

VV gäller här. Ska väga mig på fredag o se om det gett nåt resultat!!
    Dåligt med motion. HINNER inte riktigt. Men bära flyttkartonger kanske är motion det med! Och styrketräning!!

• Blomsterbrud

Någon skrev dansa, det tycker jag oxå är sjukt kul, dock inte bugg...
    Om jag hade mer tid skulle det nog vara roligt att gå en kurs i nån kul dans...
    Men men det får nog bli längre fram i livet.

Ikväll kör pilatesen igång, kan troligtvis bara varannan vecka eftersom gubben går skift men det gör väl den nytta det gör, går ju att träna hemma oxå..

Vad duktiga vi är alla som kämpar, våra blivande ska va glada att de träffat just oss

• tonårsmorsa

Blomsterbrud skrev 2008-01-16 09:32:11 följande:

Nu har mitt kämpande med att avstå mina älskade coca cola börjat göra nytta, magen börjar tydligt krympa och förlovningsringen sitter lösare...HUUURRRRAAAA VAD JAG ÄR BRA!!!!Detta i stort sett bara genom att drastiskt minska cola intaget.Inte illa, nu blir jag ju klart sporra att fortsätta och skärpa mig ännu mer,inte illa på två veckor måste jag säga...Jag ska inte titta på vågen utan bara gå på hur det känns i kläder och ser ut...
    Va kul att det gett resultat.

Äntligen:
    Se till det du gör och var nöjd. När du flyttat färdigt orkar du säkert med att ta tag i "colamissbruket" (Coca Cola är verkligen ett gift).

Själv har jag just avgiftat mig från cappuccino (för andra gången). Får nog inse att jag inte kan dricka det alls (börjar jag kan jag inte låta bli och sen blir det bara mer och mer).

Magen funkar inte riktigt som den ska (ser ut som jag svalt en badboll). Måste bli bättre på att dricka vatten och kanske varva ner lite, sova bättre och så. Har i alla fall skaffat mig mer regelbundna matvanor och äter framför allt en ordentlig frukost varje dag. Motionerar inte heller så mycket som jag borde, men snart startar danssäsongen och då blir det lite mer.

Och visst kommer vi va trimmade till bröllopet!!!

Alltså.... min ja-la cola!!!! Suck, nu har jag fått magkatarr igen!!! Pga colan. Har hänt flera ggr förut. Kraaaamp! Så jag lär nog få sluta idag typ....

Ja shit va snygga vi kommer va

• Blomsterbrud

Igår kväll var jag på första pilatespasset på ett år..
    Det var sjukt jobbigt men roligt...
    Kom hem som en urlakad sill.
    Nu är det ju så att jag troligtvis inte kan gå på pilatesen mer än varannan vecka, men visst måste det vara bättre än inget alls?
    Om jag tänker på vad jag äter och försöker röra mig lite extra förövrigt borde det ju göra någon nytta???

Idag va jag på vv. 1,8 kg har jag gått ner.... Jippi!
    Mycket nöjd.
    Kämpar vidare....

Hoppas på stor nedgång nästa vecka också....
    Ingen träning just nu....
    Ska försöka få till nån promenad iaf.
    Promenad hela dagen i morrn på Bröllopsmässan

• tobiasochlinda

fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy kunde unte motstå godis idag och åt massor med choklad, är sssååååå rädd att fastna igen! hhhjjjäääääälllllppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är väl ok ibland!!!!!!
    Det är en ny dag i morgon. Utan choklad...!!! ...???

Hejar på dig.

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor