• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Paoje
    tonårsmorsa skrev 2008-01-28 08:42:28 följande:
    PaojeVälkommen hit. Blir det nya tag med din Orbitrek nu då? Ska skaffen en jag med, har bara inte blivit av än. Annars är det mest promenader för min del. Kör med stegräknare, riktigt effektivt faktiskt - man vill ju komma över den steggräns man satt för varje dag. Blomsterbrud:Vad skönt att du känner dig nöjd med dig själv. Då är det väl bara fortsätta tänka sunt och.Min badboll till mage har börjat pysa ut - skönt. Och imorgon börjar jag och m2b bugga, ska bli spännande att se hur det går - Haha!
    Jajjemen! Nu blir det nya tag med orbitreken, den är faktiskt skitbra! Gick med i viktklubben igen också, och fick ett träningsprogram av de. Så nu vet jag hur jag ska köra, och hur jag ska trappa upp.
  • tonårsmorsa

Äntligen:
    Nej någon klänning blev det inte. Kände mig som en flodhäst i provhytten. Visste att den var 1 storlek för liten, men det var ju ingenting som funkade. Enligt alla storlekstabeller är höfterna mindre än övriga mått på mig, ändå var det just där det tog stopp. Lyckades få upp den för att se på ett ungefär och fick bekräftat att jag saknar några cm på längden mellan byst och höft. Men i vanliga fall är det ca 5 cm, inte 20!!! Här räcker det alltså inte med att gå ner i vikt, utan man måste tydligen bli 20 cm längre också. Nä det får nog bli sömmerska, men jag fortsätter leta och prova för att få inspiration.

• Blomsterbrud

tonårsmorsa
    Ska du ha något liknande den klänning du har i galleriet?
    Den är så himla fin.

• Paoje

Usch, tentastress är INTE bra. Känner att jag druckit för mkt cola och ätit för mycket fel, har varit skitstressigt så då äter jag gärna.. Nu har jag sura uppstötningar och riktigt ont i magen istället... Dax att sluta plugga till tentor?

• Blomsterbrud

Dags att läsa mer och äta mindre

• Paoje
    Blomsterbrud skrev 2008-01-29 17:08:26 följande:
    Dags att läsa mer och äta mindre
    Skulle ju kunna vara en idé.. Tror du det är lättare att minska de cm jag vill till bröllopet då?
  • tonårsmorsa
    Blomsterbrud skrev 2008-01-29 08:47:43 följande:
    tonårsmorsaSka du ha något liknande den klänning du har i galleriet?Den är så himla fin.
    Mm, något liknande med spets över hela, men tror jag passar bäst i halterneck (förlänger linjen när man är kort). Sen ska det nog inte vara band i midjan, för den vill jag inte betona - bättre med drapering som döljer hullet.
  • Blomsterbrud

Men du vår hälsotrådsskapare, har du glömt att vi är jättesmala då
    Du borde blir mager bara av all energi du lägger på att peppa oss....

• tonårsmorsa

Tyvärr sitter alla mina kilon på magen + tarmar som spökar och pumpar upp den med luft emellanåt. Så det är nog bäst att satsa på draperat ändå. Sen kan man ju äta hur mycket man vill utan att det syns då

• tonårsmorsa

Ska iväg och bugga nu förresten. Får se hur många steg det ger!

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor