• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Äntligen är det min tur

Jag va på ett Power Plate pass nu på morgonen. Kommer ha sån träningsverk i morgon... Det är ju så dyrt bara.

En dum fråga... hm.... vågar knappt fråga...hmmm.... Hur f-n gör man havregrynsgröt i micron? Vilka mått o tid?

• Snowsee

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-09 11:27:27 följande:

Jag va på ett Power Plate pass nu på morgonen. Kommer ha sån träningsverk i morgon... Det är ju så dyrt bara. En dum fråga... hm.... vågar knappt fråga...hmmm.... Hur f-n gör man havregrynsgröt i micron? Vilka mått o tid?
    Jag brukar ta 1 dl (35 gr) havregryn och ca 2-2,5 dl vatten. Och lite salt. Häll detta i en tallrik och kör i micron på högsta effekt i 3-4 min beroende på micro. Du kan ju kolla av efter typ 3 min. :)

Tack!!!! Ska nog prova det i morrn!!

• hondafreak

Ta hjälp av Viktväktarna, det går enkelt och fungerar för alla !!!! Har varit med för några år sedan och ska börja nu igen (fast det är bara 3 kg som smugit sig på) Det är enkelt och man äter mycket mer än man är van vid !!! Jag tappar i genom snitt 4 hg / v de första månaderna ! Sen kan det gå trögare, vi får se. Samtidigt MÅSTE man gå in helhjärtat för det, annars får man ingen viktminskning och blir sur och tycker att viktväktarna är skit..... LYCKA TILL ALLA

• FruGrahn

Detta låter bra! Peppning behövs!
    Jag gick upp nästan 2 kg under jul har nu 4 kg att gå ner till juli! Det är ju inte så svårt det svåra är ju att gå ner dem och få behålla vikten fram tills det är dags!
    Jag gympar 2 dagar i veckan 1 timme var gång.
    Går promenader 2-3 dagar i veckan på 1,5 timme var.
    Inget sacks mellan måltiderna tänkte äta mindre portioner och göra tomatsåser i stället för creame fraich och grädd såser!
    Jag försöker att hålla mig borta från bröd, smör och ost!

Vi klarar det brudar, jiha!!!

Är det nån som vet vad som är bäst av följande,

Gå en promenad till Friskis träna ett pass en dag. Men en dags vila mellan.

Gå pass ena dagen promenad andra osv Ingen vila

????? Nån som vet hur man ska lägga upp det för att få så bra fettförbränning som möjligt???????

Viktväktarmat också förstås.

• FruFA

Jag har samma fråga

Så här har jag tänkt att träna ända fram tills bröllopsdagen
    Är det ett bra upplägg om man vill förbränna så mkt som möjligt?
    Ngn som vet?

Mån: Spinningpass 60 min
    Tis: Rask promenad 45-60 min
    Ons: Spinningpass 60 min
    Tor: Rask promenad 45-60 min
    Fre: Spinningpass 60 min
    Lör: Vila
    Sön: Vila

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-09 11:51:41 följande:

Är det nån som vet vad som är bäst av följande, Gå en promenad till Friskis träna ett pass en dag. Men en dags vila mellan.Gå pass ena dagen promenad andra osv Ingen vila????? Nån som vet hur man ska lägga upp det för att få så bra fettförbränning som möjligt??????? Viktväktarmat också förstås.
  • FruFA

... Jag äter enligt Viktväktarna oxå

JA man blir ju lite snurrig av alla tips överallat juh!!

Det sägs ju att förbränningen kommer igång efter ca 45 min. Så därför borde det ju vara bättre o träna längre när man ändå är igång..... ??????

• FruFA

ehhh, då betyder det att mitt spinningpass på 60 minuter bara ger 15 min förbränning. Shit! Jag som sliter sååå hårt..!

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-09 12:09:46 följande:

JA man blir ju lite snurrig av alla tips överallat juh!!Det sägs ju att förbränningen kommer igång efter ca 45 min. Så därför borde det ju vara bättre o träna längre när man ändå är igång..... ??????
Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor