• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Blomsterbrud

Tonårsmorsa
    Ungefär som här efter jul när vi låg i halsfluss hela högen, man och dotter lite piggare fick ta hand om mig och sonen som inte orkade ta oss ur sängen...
    Som sagt lite måste de ju offra sig så vi ser att de är angelägna eller vad säger du?

• tonårsmorsa

Precis, man vill ju vara säker på att de menar allvar

Fast nu känns det lite bättre i ryggen så jag ska ut och ta mig en sväng. Någon som hänger på?

• FruFA

Hej!
    Jag hänger gärna på här, om det går bra?
    Jag har en massa kilon att gå ner, och satsar genom att äta enligt VV & gå på spinningpass 2-3 ggr/vecka.
    Vill hinna gå ner 15 kilo innan bröllopet i maj!

Och i kväll så var jag på det första spinningpasset på 4 (!) år!! Vilken kick!

• Äntligen är det min tur

Härligt jobbat!

Jag va på mitt första Friskispass iadg. Vägde in mig på VV också idag...

FruFA skrev 2008-01-07 21:50:06 följande:
    Hej!Jag hänger gärna på här, om det går bra?Jag har en massa kilon att gå ner, och satsar genom att äta enligt VV & gå på spinningpass 2-3 ggr/vecka.Vill hinna gå ner 15 kilo innan bröllopet i maj!Och i kväll så var jag på det första spinningpasset på 4 (!) år!! Vilken kick!
  • tobiasochlinda

hej hej,

äntligen är det min tur
    Jo dom är små vita och lite mask liknande, men inte så torra, men goa! har varit och köpt en massa frukt idag för jag var så jäkla godis sugen!!!! köpte även sesam kakor som jag satte i mig på en gång, iallafall inte choklad.....

• Äntligen är det min tur

Men vad smakar dom?
    Ska kolla i affären efter dom... Låter tveksamt att det ska ersätta choklad
    Frukt e bra.

tobiasochlinda skrev 2008-01-07 22:25:22 följande:
    hej hej, äntligen är det min turJo dom är små vita och lite mask liknande, men inte så torra, men goa! har varit och köpt en massa frukt idag för jag var så jäkla godis sugen!!!! köpte även sesam kakor som jag satte i mig på en gång, iallafall inte choklad.....
  • FruFA

Vad kul !
    Svettigt värre, eller?

Min invägning på VV är på torsdag... Vet ungefär vad vågen kommer visa, men det är jobbigt ändå.
    Nästa spinningpass blir på onsdag! Nu är jag på gång!
    Det är 4 år sedan jag tränade, men nu så känns det helt galet att jag inte börjat tidigare.
    Man mår ju såååå bra efteråt, eller hur?!

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-07 22:10:26 följande:

Härligt jobbat! Jag va på mitt första Friskispass iadg. Vägde in mig på VV också idag...
  • tonårsmorsa

Hej, nu är jag tillbaka från promenixen. Toppen att gå in här och bekänna sina synder. Kände mig genast tvungen att ta en liten sväng, och så lyckades jag nå dagens mål (15000 steg) - nöjd!!!

Välkommen FruFA. Kul att det kändes bra med spinningpasset. Visst är det underbart när man hittar en träningsform man trivs med.

Äntligen är det min tur:
    Tycker du har helt rätt inställning när du ser positivt på det du gått ner och inte grämer dig för mycket över det som kommit tillbaka. Fortsätt kämpa och lycka till med Friskis och VV.

Vill man ha något att knapra på så är det bra att ha en påse färdigskurna morotsstavar i kylen!

• tobiasochlinda

jag tycker det smakar gott, med det kanske är psykologiskt också bara för att jag vet hur grymt nyttigt det är!

• Blomsterbrud

vad alla är duktiga här!
    Jag blir jätteimponerad av er!
    Usch jag har inte alls så där bra karaktär...
    Hoppas jag lyckas gå ner något ändå, annars blir det syrebrist på den stora dagen

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor