ah det är ju förvirrande med alla bud fram och tillbaka om vad som är det bästa.
Det senaste jag har hört angående bästa sättet att förbränna fett är intervallträning. Då man löper det snabbaste man kan i 1 min och joggar/går i 1min och så håller man på så i minst 15 min. Sen är det ju även viktigt att man inte bara kör kondition utan även styrka, för ju mer muskler man har ju mer förbränner man. Efterförbränningen ökar tydligen oxå om man har mer muskler. Sen om det är sant eller ej vet jag inte men jag läste det i en tidning=)
Sen är det även viktigt att man kör varierad träning, annars "vänljer sig" kroppen och då blir ger det ju inte samma resultat.
Vila är oxå viktigt, även att man bara vill köra på när man vill nå sina mål=) Men vilar man inte så bryter man bara ner kroppen och musklerna.
Men som tonårsmorsa skriver så kan man nog ta sina prommenader varje dag=)
Sen så tror jag mest på att man ska träna det man tycker är roligast, då är det lättare att ta sig till träningen!
Och den bästa motionen är den som blir av;)
Själv så har jag kört på gymmet idag i 1h och 30 min, både styrka och kondition.. är helt slut nu, men det var skönt=)