• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • tonårsmorsa

Mm, men då får man tycka synd om sig själv och ta en bit

• Blomsterbrud

Tonårsmorsa
    Pajen var jättegod.

Igår körde jag taktiken att ont ska fördrivas med ont, så det blev ett intensivt pilatespass.

Tänk om man nu skulle lyckas gå ner i vikt och går ner så att klänningen inte passar längre..
    Vilket öde
    Jag är väldigt duktig för att vara jag och ju mer resultat det ger ju roligare blir det

Min magen börjar tycka att det blir lite väl mycket starkt penicillin...
    Äter mina mjölksyrabakteritabletter för fullt, hoppas det hjälper.

• tonårsmorsa

Blomsterbrud:
    Ja vilket öde om man gick ner för mycket. Men det är ingen risk här inte. Först fick jag lite ordning på magen och badbollen "pös ut" om man så säger, men nu är det nån elaking som har pumpat upp den igen.

Hoppas penicillinet biter nu så du slipper det.

• Blomsterbrud

badboll, snacka om att längta till sommaren

• tonårsmorsa

Kanske ska föreslå lite sommaraktivitet med m2b, liten vatten (eller vin!) och sen "Kom och lek med mig"

• Paoje

Får jag hänga på här?

Behöver _VERKLIGEN_ gå ner ett par cm i midjan, vi snackar 6-7 cm här alltså! Midjemåttet är nu 94 cm, och jag vet att det INTE är hälsosamt. Vikten bryr jag mig inte så mycket om, så länge jag har en kropp som ser bra, frisk och sund ut. Väger 71 kg till mina 160 cm, så visst är jag lite överviktig. Har lite kurvor och det gillar jag!!

I höstas gick jag ner 9 cm i midjan, med hjälp av min orbitrek som är helt underbar. Sen kom en förkylning med namnet dunder, en långdragen skit som fick mig att tappa motivationen o komma av mig helt.

Någon som kan peppa mig lite? Klänningen ska beställas i juni, vi gifter oss i januari 2009, så kommer jag bara ner de cm kommer jag vara nöjd. Men behöver peppning!

• Blomsterbrud

jag provade klänningen igår och konstaterade att den sitter bättre nu, har dock kan fortfarande gå ner ett par centimeter till om både bröstkorg och midja utan att klänningen börjar hänga.
    Funkar inte det kan jag ha klänningen som det är nu utan bekymmer, känns jätteskönt, jag som trodde jag knappt skulle hinna komma i den..
    Fast nu vill jag ju fortsätta att minska, dock inte så vi måste sy om klänningen för då är jag rädd att det inte skulle bli bra..

• tonårsmorsa

Paoje
    Välkommen hit. Blir det nya tag med din Orbitrek nu då? Ska skaffen en jag med, har bara inte blivit av än. Annars är det mest promenader för min del. Kör med stegräknare, riktigt effektivt faktiskt - man vill ju komma över den steggräns man satt för varje dag.

Blomsterbrud:
    Vad skönt att du känner dig nöjd med dig själv. Då är det väl bara fortsätta tänka sunt och.

Min badboll till mage har börjat pysa ut - skönt. Och imorgon börjar jag och m2b bugga, ska bli spännande att se hur det går - Haha!

• Blomsterbrud

Tonårsmorsa
    Ett under har skett, jag har till och med fått min m2b att gå med på att leva enligt min varor en månad innan bröllopet.
    Vet att det inte är mycket men med tanke på vilken enorm skillnad det gjort på mig tror jag det gör detsamma på honom.

• Äntligen är det min tur

tonårsmorsa
    Har du köpt klänningen? Har jag missat det?

För mig går det sådäääär just nu. Suck, varför går man inte ner på massa mackor!!! Är sååå sugen på massor av vitt bröd med smör!

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor