• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Blomsterbrud

Äntligen min...
    Då är det bara att ta nya tag igen.
    Hade haft en ca 2 veckor utan direkt mycket sötsaker, men i helgen åkte jag en massa bil och åt godis, med en gång blir suget större efter godis, hållt i sig hela vecka.
    Så nu blir det inget godis för det ger bara mersmak och suget ökar.

• Äntligen är det min tur

JAg har ständig latent magkatarr!! Så den e jag van vid...
    Ha ha jag fattar ironin....

Det är ju just DEEEET som e så konstigt, mer sporre än mitt bröllop kan jag ju inte hitta liksom....

HJÄLP!

• Paoje

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:48:12 följande:

JAg har ständig latent magkatarr!! Så den e jag van vid...Ha ha jag fattar ironin....Det är ju just DEEEET som e så konstigt, mer sporre än mitt bröllop kan jag ju inte hitta liksom.... HJÄLP!
    Men IBLAND är det jobbigt, det bara är så. Jag tror att en dag i månaden, så ska man unna sig saker, skita i allt vad vikt heter och bara äta hur mycket man vill av vad man vill. Då har man något att se fram mot när det går tungt, och eftersom det bara är en gång i månaden eller så, så har man till slut ändå inget sötsug.
    Vet inte, kansek inte är världens bästa tips, men jag har hört andra som har gjort så.

Mmmm, jag tror att just nu är det för att jag är helt slut pga JOBB JOBB JOBB! När jag blir trött ere värre liksom...

Hoppas på nya krafter på månd!

• Paoje

Tror på dig jag!
    Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:52:35 följande:

Mmmm, jag tror att just nu är det för att jag är helt slut pga JOBB JOBB JOBB! När jag blir trött ere värre liksom...Hoppas på nya krafter på månd!
  • Blomsterbrud

Jag unnar mig lite varje helg annars blir det alldeles för tråkigt och då kommer jag att slänga mig över allt jag inte borde och äta dubbelt så mycket.
    För mig funkar det inte att vara stenhård, inte någon längre tid i alla fall..

TACK!!!

Jag behöver lite puff!

• Blomsterbrud

Idag är det ju fredag, unna oss lite, vi måste ju orka hålla humöret uppe för våra blivandes skulle.

Sen är vi ju så duktiga som faktiskt kämpar

• tonårsmorsa

Oj vad ni har skrivit. Har knappt kommit in på BT på sistone och när man väl är inne blir det inte långvarigt. Grrr .

Blomsterbrud:
    Jag unnar mig också när det är helg - inte mycket men alltid något litet, som man kan längta till!

Äntligen:
    Försök äta regelbundet för att slippa suget. Om jag låter det gå för många timmar mellan målen kastar jag i mig onyttigheter. Låt det inte gå mer än 3-4 timmar mellan det du äter (jag äter med 3 timmars mellanrum, annars dör jag av hunger).

Äter ganska ok, men har problem med magen som sväller upp emellanåt. Försöker röra på mig så mycket jag kan i vardagen (hjälper till att hålla magen igång) och försöker träna nedre magmusklerna (är grymt stark i övre delen men urslö längre ner, med putmage som resultat). Magen sjunker sakta ihop och har hittills minskat en hel del i cm.

• Blomsterbrud

Har ett kreativt motionstips kombinerat med städtips
    Hade fått lite finare köksgrejor från min mor som jag skulle ställ in i skåpen igen, men det ena gav det andra och slutade med att jag plockade ur alla skåp för att kunna torka hyllorna innan jag plockade in.
    Motionen kom in på så sätt att vi har väldigt högt till tak och för att komma in i de övre skåpen behövs en liten stege, snacka om att ha klättrat upp och ner för den typ 50 gånger igår.
    Kombinerat med att springa upp och ner från källaren.
    Det måste ha varit motion

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor