Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Trofast-jag hade funderingar kring mallorca med!! nu blir det ju cypern för vår del...Mallis är fint,o jag har för mig det är fint att vigas ute där med...har sett bilder..
Tror ni min man svettas IHJÄL i cypern i september om han har en tunnaktig svart kostym?? (kostymen han har är inte det där tjockaste materielet)
Jag tror det.
Han måste nog ha typ linnebyxor,o kortärmad skjorta...
eller vad TROR ni?
det kan ju vara väldigt varmt då.
avil...
Vi har ju som sagt bröllop på mallis i augusti. Vi diskuterade klädvalet och kom fram till linnekläder för honom (byxa +kortärmad shorta) och sommarklänning för mig. Fast vi vill ju ha det ganska enkelt också. Vi kommer att gift oss inne i kyrkan.
Jag är bara lite orolig för hur det skall gå med barnen!! Vi är ju ensamma och barnen är bara 3 och 5 år så vem vet vad de kan hitta på mitt under vigsels, ghaaaa.... hoppas de uppför sig!!
trofast-vi har också småpojkar!! o är ensamma......får väl se hur det går!
,de är vilda..
Jag har ju en långbrudklänning. ville verkligen glänsa den dagen
. Jo,smartast är nog att han har typ linnebyxor.....
avil
Visst är det spännande!! Vi har diskuterat i flera år hur vi skall ha det och så igår bokade vi allting!! (preliminärbokade)
Det verkar som att det är svårt att få tag på vigseltider för de ringde mig från mallis och sa att det var nästan fullt redan, ooops....... Nu kvarstår bara några små praktiska saker som att min fästman skall ta semester m.m. inget som kommer att bli problem.....
Vad har ni för planer?? Kommer ni berätta för någon?
Nä,ingen får veta.Vi har bara berättat för ett kompispar som bor 50 mil bort..För vi vill gärna att de följer,men de kan nog inte..
Ingen annan vet!
Vi vigs på flygplatsen just innan vi stiger på planet.Sen har vi då en vigselcermoni i cypern.
Ok! Vi vigs på mallorca. Det är väll ett av få ställen som man kan det va? Vi åker till turkiet på semester i juni (bokat sedan länge) där gick det inte..... vi flyger 6 på morgonen så flygplatsen kändes inte aktuellt....
nja,man kan vigas i aten,o grancanaria,o lite av varje!
cypern då med........ vi kommer att åka ca 14:30,så vi har bokat vigselförättaren till ca 12!
Hur är det där nu, måsta man ha äktenskapslicens om man ska gifta sig utomlands? Hur lång tid tar det att få den? Kan man beställa dem samtidigt som hindersprövningen?
En annan sak jag undrar är om det gör någon skillnad att mannen inte är svensk medborgare? Han har ju svenskt personnummer och så.
Mamasnest.
Tror det beror på vart du skall gifta dig. Vi åker (som jag tjatar om) till Mallorca. Där behöver vi hindersprövning samt papper från brudens församling..... minst en av oss måste vara medlem i svenska kyrkan och jag har för mig att bägge måste vara svenska medborgare (osäker)...
Vart vill ni gifta er?