• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • Mamasnest

trofast: Vi ska gifta oss i Kanada, sambon kommer därifrån. Jag antar att det är skillnad då eftersom det ligger utanför EU. Jag vet att vi behöver en licens där som vi måste söka på plats, men jag är osäker på vad som behövs härifrån.

• Snart Fru Johansson

Haloj! Har inte varit inne på ett par dagar.
    MrsFellerA- Vi kommer gifta oss i Svenska kyrkan. Jag ringde till skatteverket och beställde nya papper som kommer på engelska. Vi måste skaffa en sk marrige licence när vi kommer till NY, har hört att det kan ta en hel dag att skaffa de rätta pappret så det är bra att vi har en hel vecka på oss innan den stora dagen =)

• MrsFellerA

**Snart Fru Johansson **
    Okej. Vi ska ju också gifta oss i Svenska kyrkan utomlands, och det enda vi behöver är en svensk hindersprövning. Men olika regler verkar ju gälla för alla länder, så det är nog bra att vara förberedd på allt!!!

**Mamasnest**
    Det bästa är nog att ringa till Skatteverket och kolla. Det kan vara så att de kräver vissa papper för att det ska kunna efterregistreras i Sverige. Å andra sidan kanske inte...

• trofast

Blev glad!!

Jag hade satt en budgett på 30 000:- kronor för vårt bröllop (inclusiveallt då). Efter att ha letat och letat efter bra resor så märkte jag att det var lite väl snålt. Nu har jag ökat min budgett till 40 000:- och det kommer vi klara utan större problem.

Hur som helst så kostar resan till Mallis 28 300:- för oss 4 (kanonpriser för barnen) i detta ingår allinclusive på 4 stjärnigt lägenhetshotell, family, beach, allinclusive genom apollo..... Jag preliminärbokade resan och läste dagen efter att om man bokar med sitt medmera kort så får man 5% rabatt, jippie!! Jag bokade genast av och om och "sparade" 1500:- på det.....

Nu är kostnaderna 26,700:- för resan 4000:- för vigsel 1000:- för hyrbil.....ring kommer jag att sätta maxbudgett på 5000:- och kläderna blir enkla (m2b har redan)..... hmmmm det ger mig just nu ett utrymme på 3 500:-, bukett och småsaker är inräknat i bröllopspriset!!

Verkar som vi får ihop det nu!!

Vet inte varför jag skriver men det är så roligt att dela detta med någon! Jag har ju "bara" er att tala med eftersom bröllopet är hemligt!!

• Thailand 08

trofast: det låter ju toppen!

• trofast

Thailand!

Tack vad du är gullig!!

• MrsFellerA

trofast

Det är ju bara att dela på! Man måste ju få vara glad och visa det för någon.

• Mamasnest

MrsFellerA: Tack, vi ska ringa konsultatet i Vancouver nu och fråga. Återkommer med svar om det är fler som är intresserade.

• MrsFellerA

Hej!

Imorgon börjar vi vår resa och på måndag går flyget till Bangkok. Jag kommer troligen att ha fullt upp imorgon, så därför skickar jag er en hälsning nu i kväll.

Ett stort lycka till med ert eget planerande och fixande. Till er som gifter er medans jag är iväg - njut av er bröllopsdag!

När jag kommer tillbaka berättar jag om det blev MrsF eller MrsA. Bara jag, min blivande man och Skatteverket vet idag...

Kramar från mig.

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!