Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Vi ska gifta oss i Kanada, sambons hemland. Så det är inte bara jag som tycker att det låter konstigt då? Jag har pratat med Skattemyndigheten, Svenska konsulatet i Vancouver, Kanadensiska konsulatet i Stockholm och Svenska Abassaden i Ottawa och fått olika svar varje gång.
Usch vad tråkigt om vi kommer dit och inte har rätt papper med oss.
JAg glömde att vi har pratat med Court of Justice i Kanada också.
Mamasnest, det skadar ju inte att ta med hindersprövning, personbevis och födelseattest för säkerhets skull. Skulle ju inte vara kul att stå där och sakna papper. Hoppas det ordnar sig!
avil och cyprnbruden, jag blandade nog ihop er!
trofast, tack så mycket(missförstod dig rätt
)
uppsalakatt, Personbevis och födelsebevis tror jag är samma sak men ring bara till skatteverket och begär ett födelsebevis på engelska så skickas de hem rätt papper till er. Skillnaden mellan de två kan vara att ens föräldrar inte står med på personbevis men det gör det på födelsebevis. Men som sagt ring skatteverket
Måste bara få beklaga mej lite..... har nu räknat ut att jag kommer att ha min MENS hela den veckan vi är på Teneriffa.... Hur kul e de då. Gnäll gnäll
aprill bröllop skrev 2008-03-13 18:20:23 följande:
Ja,vi ska ju vara borta 2 veckor-så jag kommer med all sannolikhet att drabbas av mens under den tiden...Men jag måste be om tabletter för att skjuta upp...
numerafruS-jo,du blandar nog ihop oss........
Ska jag absolut göra. visste inte att det gick. har allltid haft något...P-Stav, spiral eller mini piller så jag har inte haft mens på 9 år...
Bestämde mej för fyra månader sedan att nu får det vara nog. Inga mer hormomer här inte. Bebis njae har gjort den biten så nu får det bli gummi som gäller. Helt ok säger min m2b. Vill inte riktigt än ta steget att sterilisera mej är ju bara 36 men om några år så ska jag göra det.
tack för era råd, BT är ju bara helt suveränt!
aprill bröllop.
Har inte funderat på kopparspiral?? Inga hormoner och man slipper kondom (jag är allergisk). Jag satte in kopparspiral när jag var färdig med barn och det är det bästa pre.medel jag haft!!!! (bara ett tips)