• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • aprill bröllop

Vi frågade och på Teneriffa betalar vi när vi e där+4kg kaffe

avil skrev 2008-03-11 14:45:22 följande:
    trofast?Ska ni betala innan?det sa inte prästen nåt om-på cypern alltså...Fattade att vi betalar pengarna o kaffet där.samt har de papper man ska ha med sig...
  • numerafruS

Nu har jag äntligen fått mitt nya nick !

Cypernbrud
    Oj, möhippa!! Mins jag fel eller skulle ni inte ha ett hemligt bröllop?

Välkommen alla nya och lycka till MrsFellerA och ni andra i mars som snart ska gifta er/har gift er!!!!

• cypernbruden08
    numerafruS skrev 2008-03-11 15:52:52 följande:
    Nu har jag äntligen fått mitt nya nick !CypernbrudOj, möhippa!! Mins jag fel eller skulle ni inte ha ett hemligt bröllop?Välkommen alla nya och lycka till MrsFellerA och ni andra i mars som snart ska gifta er/har gift er!!!!
    Haha nej då inget hemligt här inte men bara familjerna som är med. tack
  • avil

numerafruS-du kan blanda ihop med oss som gifter oss på cypern.VI har hur hemligt som helst!!

• trofast

Vi betalar en anmälningsavgift på 50 euro som sedan ingår i vigselavgiften som är 400 euro. Antar att de har en anmälningsavgift som INTE återbetalas vid förhinder för att folk inte skall ångra sig till höger och vänster. Jag bokade bröllop förra veckan där och då hade de nästan inga platser kvar och detta är i slutet av augusti...... det verkar vara tryck på platserna??

• avil

Trofast-ja,det är klart.Så gör de kanske...
    Nja,vi fick välja bland ett par dagar som passade oss.Så trycket verkade inte stenhårt i ayianapa i alla fall...
    Både dagar o tider på dygnet fanns olika..bara att välja.

• trofast

numerafruS.

Vad underbara bilder!!! Precis så vill jag ha det... enkelt (missförstå mig rätt) men romantiskt och personligt!!

• Uppsalakatt

Ska gifta mig på Antigua och behöver ha med mig en översatt kopia på födelsebeviset.Hur får man tag på detta? Är det samma sak som ett personbevis? Vore så trist om vi fick med fel papper och vi inte skulle få vigas.

• fru Trul
    Uppsalakatt skrev 2008-03-11 19:10:32 följande:
    Ska gifta mig på Antigua och behöver ha med mig en översatt kopia på födelsebeviset.Hur får man tag på detta? Är det samma sak som ett personbevis? Vore så trist om vi fick med fel papper och vi inte skulle få vigas.
    Jag hade bara med mig personbevis på engelska men det ville dom först inte godta i Indien. Dom ville ha födelsebeviset översatt på engelska. (Trots att det står mer info på personbeviset, suck..) Jag krånglade i flera dagar innan dom till slut godtog endast personbeviset..
    Mitt bästa tips är att ta med båda två för säkerhets skull. Födelsebevis beställs antingen i Kyrkan eller i Statsarkivet, och måste sedan översättas av en legitemirad översättningsbyrå.

Hoppas du blev lite klokare av mitt svar...
  • Nilla2007

Hur gör ni nu då som reser utomlands o gifter sig. Bjuder ni med dem ni vill ha eller får den som vill komma komma med men betala allt själva?

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!