• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • Snart Fru Johansson

Tack, vi har fått hindersprövningspappret, ska se om jag kan beställa en till fast på engelska så har vi garderat oss. Förstå att komma dit med icke godkända papper- vilken panik =)

• MrsFellerA

Vart ska ni gifta er? Via svenska kyrkan, svenska ambassaden eller nåt annat?

Snart Fru Johansson skrev 2008-03-04 11:23:16 följande:

Tack, vi har fått hindersprövningspappret, ska se om jag kan beställa en till fast på engelska så har vi garderat oss. Förstå att komma dit med icke godkända papper- vilken panik =)
  • numerafruS

Grattis cypernbruden08!!!!
    Låter härligt med hus

paradisbröllop
    Platsen var inte utsmyckat men jag tror säkert att man kan få det om man önskar. Alternativ musik som de erbjöd var en kille som slog på bongotrummer. Kanske en kul grej men kändes inte riktigt som bröllopsmusik Jag tror säkert att man kan fixa detta om man vill. De kordinater som vi träffade och jag tror att de är de 2 som sköter planerandet var väldigt trevliga och tillmötesgående vad gällde våra önskemål. Jag frågade vårt resebolag om det fanns någon man kunde maila om sina frågor om bröllopet och fick en mailadress till någon på hotellet som kunde svara på våra frågor. Ett tips om du har funderingar kring vigseln.

• fru Trul
    cypernbruden08 skrev 2008-03-03 14:12:37 följande:
    Oj oj. Mitt i "rusningstiden" för bröllopsplaneringen så köper vi hus! Äntligen!
    Grattis, vad kul!
  • Sienna07

Hej hej!

Jag har ungefär samma fråga som Snart Fru Johansson... Jag och min blivande ska gifta oss på St Lucia i västindien i juni, och jag undrar förstås vilka papper som är nödvändiga, var man skaffar dem och vilka papper som ska vara på engelska??

Behöver jag få panik än över att vi inte är klara med pappersjobbet?

Har ju haft fullt upp med alla roliga saker som klänning, skor och ringar och sånt hihi :)

• cypernbruden08

tack så mkt tjejer!
    slutet av maj flyttar vi, så vi har iaf en månad på oss efter vi har kommit hem nygifta

något väldigt trist som hänt under kvällen är att en vänskap till mig sagts upp..
    tydligen hade vi samma inbjudningskort som ett annat par (som vi skickade inbjudan till) som gifte sig i somras OCH samma frimärke som var från förra året (hade ingen aning om kortet ens och frimärket valde vi av en slump för att de inte fanns annat, och VEM tänker på frimärken anyway?!), jaja, hur som helst.. de gillades INTE och de fick väl hela bägaren att rinna över, så till slut klippte vi.
    de sista man vill göra är väl att härma andra!? orkade bara inte me de... har nog me att tänka på annat.
    *suck*

• Bling75

Grattis till huset Cypernbruden!

För oss så är äntligen hela resan med alla flyg och hotell bokade. Vigseln på maldiverna är också bokad så nu är det bara rådhuset här hemma kvar.

Håller på för fullt med klänning, ring, håruppsättningar man kan göra själv med kortare hår och all planering för festen såklart.

Stressigt men roligt!

• MrsFellerA

cypernbruden08
    Förstår jag nu dig rätt?!?!?!?!? Får man inte ha samma frimärke? Äger dem den designen eller???? Och vad spelar det för roll om man har samma sorts kort? Något patetiskt tycker jag, att reagera på något sådant.

Sienna07
    Troligen är att ni behöver ansöka om ett äktenskapscertifikat, från Skatteverket. Det kan man få på engelska. Sen kan det vara olika regler för olika länder, så jag vet inte helt säkert. Lättast är att ringa Skatteverket och kolla. Sedan bör ni nog också kolla om myndigheterna på St Lucia kräver något speciellt.

• fru Trul

cypernbruden08
    Nämen herregud, vad är det för fel på folk? Man har väl tillräckligt att tänka på när man planerar bröllop utan att behöva fundera på hur kompisens frimärken såg ut förra året???

• Mamasnest

fru Trul: Hur infogar man bilder när man inte har plus?

cypernbuden08: Jag gapar lika förvånad som de andra. Om man råkar välja samma kort och frimärke som någon man känner så är det väl något man skrattar åt, inte bråkar om?! Snacka om i-lands problem...

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!