• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • MrsFellerA

blivandefruS
    Verkar väldigt konstigt tycker jag!!! Om du har betalat för det!!! Tycker du ska klaga...om du inte får något svar så försök kontakta någon av moderatorerna så kan dem kanske hjälpa alt. ta det vidare.

• cypernbruden08

Oj oj. Mitt i "rusningstiden" för bröllopsplaneringen så köper vi hus! Äntligen!

• avil

cypernbruden-grattis till huset! vad är det för hus??

• MrsFellerA

cypernbruden08

Grattis! Vad skoj!

• cypernbruden08

Tackar!
    De är ett hus som ligger lite mindre än 1 mil från stan, lägdor runt om. Perfekt att ha häst där!
    Gud va vi har letat hus...å äntligen funnit de!

• aprill bröllop
    cypernbruden08 skrev 2008-03-03 14:28:44 följande:
    Tackar! De är ett hus som ligger lite mindre än 1 mil från stan, lägdor runt om. Perfekt att ha häst där! Gud va vi har letat hus...å äntligen funnit de!
    åhhh... jätte grattis. Vill oxå bo på landet och bli med häst...

avis.....
  • Snart Fru Johansson

Hej!
    Är det någon som vet vad som gäller med vigselpapper när man gifter sig utomlands? Vi har precis fått papper från vår församling samt från skatteverket, men min fråga är- papprena bör väl vara på engelska så de i mitt fall i NY förstår vad det står? Vet någon om man kan beställa dessa papper på engelska eller ska man lämna in dem för översättning?!

Tack på förhand!!

• MrsFellerA

Vad är det för papper du har? En hinderprövning gäller om du ska gifta sig via en svensk myndighet/svenska kyrkan, så den ska inte behöva vara på engelska.

Ett äktenskapscertifikat, som oftast behövs om man gifter sig utomlands inför en utländsk instans, kan man söka om att få på engelska.

• MrsFellerA

Om jag inte missminner mig väljer man på ansökningsblanketten om den ska skrivad på svenska eller engelska.

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!