• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • Thailand 08

Välkommen Shabby chick
    cypernbruden: vi satte in annons 14/2 att vi smet iväg till ett varmare land...

• cypernbruden08

De ja undrar är HUR man ska skriva, vi ska skicka in en bild tagen på oss i utlandet när vi kommer hem.

• avil

annars kan man ju lämna in en annons,men säja att den ska in ett visst datum.
    Går ju många varianter.

menar du en notis att ni SKA gifta er,eller en sån att ni HAR gift er?

• avil

aha!! sorry...
    vi kommer att ta bild på oss,i cypern,o skicka in den sen-o vi kommer att skriva att vi gift oss i cypern.
    Att det skett borgeligt en vecka innan,det tror jag inte vi skriver alls...
    Det får stå att vi gift oss DÄR.

• cypernbruden08

Som ja skrev; funderar på de där me att skicka in till tidningen då man gift sig, vad ska man skriva då man gift sig i sverige och hade en ceremoni i utlandet?

Alltså, vi ska skicka in en bild på oss tidningen som gifta! Och vill ha tips på VAD man ska skriva då vi gift oss borgerligt hemma först och sedan haft en ceremoni i utlandet..!

• cypernbruden08
    avil skrev 2008-02-29 10:07:32 följande:
    aha!! sorry...vi kommer att ta bild på oss,i cypern,o skicka in den sen-o vi kommer att skriva att vi gift oss i cypern.Att det skett borgeligt en vecka innan,det tror jag inte vi skriver alls...Det får stå att vi gift oss DÄR.
    OK. Nu är vi på samma våglängd!
  • avil

Japp,vi skrev om varann .....
    Jag tycker så att det borgeliga behöver ingen veta om egentligen...

• MrsFellerA

cypernbruden08

Du behöver ju inte skriva att ni gift er borgerligt också, men om ni vill det så kan ni skriva ungefär:

XX och XY vigdes den xx "månad" 2008 på "bla bla bla", Cypern. Vigselförrättare var "hipp hopp". En borgelig vigsel xx "månad" 2008, i "huset", "stad i Sverige", förättades av "mister moster". Och vidare om var ni kommer ifrån, eventuellt efternamn etc.

Ett annat förslag

Den xx "månad" 2008 vigdes XX och XY i "huset", "stad i Sverige" av "mister moster". Paret välsingnades även av "präst herr och hå" i svenska kyrkan på Cypern. Och vidare om var ni kommer ifrån, eventuellt efternamn etc.

Dessa kan du ju kanske fixa lite med så att ni får det som ni vill ha det!

• avil

hahahah!!!!!
    jag skattade ihjäl mig!!

"mister moster"!
    vigselförättare "hipp hopp"! Henne vill jag ha!!!

hur kunde du komma på allt det!?

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!