• smultronet123

Hur gamla var ni när ni förlovade Er?

Hejsan!

Jag är lite nyfiken och undrar hur gamla Ni var när Ni förlovade Er? Jag är 22 och varit tillsammans med min pojkvän som är 24 år, i snart 5 år, och vet att det är honom jag vill leva med, och min pojkvän känner samma sak, men han tycker att vi är på tok för unga för att förlova oss?

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?
  • labbråttan83

Jag var 23 år, han var 26 år så jag säger kör på om ni är säkra på varandra!

• labbråttan83

Glömde...Vi hade då varit tillsamans i 5 år!

• thalia82

jag var 22, han var 23 när vi förlovade oss. Då hade vi varit tillsammans i fem år, och bott ihop i två år.
    Vi förlovade oss (något vi kom överens om att vi skulle göra, inget romantiskt frieri)för att vi ville gifta oss, men det kändes tidigt just då, så vi bestämde inget mer än "nån gång i framtiden".
    Två år senare friade han, och vi gifte oss i lördags.

• MajoJonas

Vi var 18 år gamla, hade varit tillsammans i 2 år

• Peol

Jag var drygt 15 år och han drygt 20. Vi är idag inne på vårt 35:e respektive 40:e år och gifter oss om ca 2 månader.

Konstigt att han tycker att ni är på tok för unga för att förlova er, ni har ju varit tillsammans sedan ni var 17 och 19 år. Kan det vara så att han är en kille med tradition? Att man "måste" gifta sig inom ett år efter förlovningen och att det känns lite för stort?

• Jockes fru

Jag var 21 år och min man var 25 år, då hade vi varit tillsammans i två år. Nu har vi precis gift oss och firar 10 år i år tillsammans.

• Fru Johansson

Jag var 23 och min man 25 när vi förlovade oss. Vi hade då varit tillsammans i 2 år.
    vi gifte oss i år.

• jensson o jag

Vi är 28 och förlovade oss i måndags. Vi kommer att gifta oss under 2008... Spännande!

• Fru Holmberg

Jag var 24 och han var 32 :) Har nu varit förlovade i nästan 7 månader. :) Så lyckling och om drygt 4 månader är vi man o hustru :) Gifter oss på 1-årsdagen av vår förlovning. För, enligt tradition betyder förlovningen att bröllop ska ske inom ett år.

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?