• smultronet123

Hur gamla var ni när ni förlovade Er?

Hejsan!

Jag är lite nyfiken och undrar hur gamla Ni var när Ni förlovade Er? Jag är 22 och varit tillsammans med min pojkvän som är 24 år, i snart 5 år, och vet att det är honom jag vill leva med, och min pojkvän känner samma sak, men han tycker att vi är på tok för unga för att förlova oss?

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?
  • Ester W

Vi hade varit tillsammans i 3 år när vi förlovade oss, jag var då 26 år och min man var 32 år. Vi gifte oss i år och då hade vi varit tillsammans i 9 underbara år.

• TinaE

Jag är 24 år och han 31 år. Vi förlovade oss igår (!), och ska gifta oss i December.
    Vi känner bara att det är helt rätt!
    Egentligen hade jag ingen tanke på att gifta mej än inom massa år. Men hanf riade och ville gifta sig nu, och jag kan inte komma på varför vi inte kan göra de :)

Har nog inget med varken ålder eller hur länge man varit tillsammans. Bara man känner att man vill leva med den andre!

• mooogn

Vi förlovade oss på vår ettårsdag. Jag var 27 och sambon 29 år.

• AnnaochHenrik

Vi var 22 respektive 24. När vi gifter oss är vi 24 respektive 26! Har aldrig tänkt mig att man skulle gifta sig innan 30, men hittar man rätt så hittar man rätt!

• tågjäntan

Vi hade varit i hop ett år och två månader när vi förlovade oss och gifte oss ett halvår efter förlovningen.
    Då var jag 34 och han 47.

• Tutik och Prasart

När vi förlovade oss hade vi varit ihop i 1 år och tre månader. Jag är 24 år och han är 32år.
    När vi gifter oss vilket blir näsa år... så är han 33 och jag 25 år.

• Morr

vi är 25 (jag) och 24 (han) inom en månad och vi förlovar oss på fredag efter 5 år och 4 månader tillsammans varav 3 år som sambo... har inte känts aktuellt förrän precis innan sommaren och nu känns det mer rätt än någonsin.. hade först planerat att det skulle bli på vår 6 1/2 års dag men nu känns det meckigt att vänta när vi vill NU!!! tror att det måste kännas rätt för båda men vet också att vissa killar ibland behöver en längre startsträcka för att beslutet ska få mogna...så ge honom lite tid! för två år sedan bytte vi armband med varandra istället, som för visso gick sönder, men nu i somras gjorde vi pärlarmband, lika dana i väntan på ringen.. sånt kan ju också vara ett sätt att visa att man hör ihop!

• mammutten

Jag var 17 Nu är vi 26 och 30

• Bauti

Första gången var jag 16 år.
    Andra gången var jag 25 år.
    Och nu äntligen har jag hittat rätt, 32 år (förra året)

• lilltjejan

Jag å min M2b gör våran förlovning oficiell den 29 september nu (han friade till mig den 2e september)och vi blev tillsammans 22 april... håller på att spricka, är såå svårt att inte berätta för typ ALLA. Vi har redan från första stund vetat vad vi vill och gör varandra hela (ingen av oss kan tänka oss ett liv utan den andra) Han är 41 och jag 27(28e nov)men åldersskillnanden märker ingen av å mina vänner älskar honom :) vi gifter oss våren 2008... både han och jag anser att en förlåvning är ett löfte till giftemål och betyder mycket....

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?